Kompletny przewodnik po tym, jak uniknąć błędów podczas tworzenia witryny

10 najczęstszych błędów w projektowaniu stron internetowych

Obowiązkiem dobrego programisty jest posiadanie wiedzy na temat najlepszych praktyk tworzenia stron internetowych i zrozumienie najczęstszych rodzajów błędów. Twórcy stron internetowych powinni zawsze dążyć do lepszego doświadczenia użytkownika i stosować nowe technologie, które mogą usprawnić ich pracę.

Wyjątkowa i atrakcyjna strona internetowa nie jest już opcją. Słaba strona powoduje, że firmy tracą klientów, a to oznacza pieniądze. Niestety zdarza się to z zatrważającą częstotliwością. Wielu właścicieli małych firm projektuje własne strony internetowe, aby zaoszczędzić pieniądze i mieć większą kontrolę nad projektem. Niestety czasami tak naprawdę nie rozumieją koncepcji dobrego projektowania stron internetowych , co prowadzi do powstania witryny, która nie jest idealna.

Projektowanie stron internetowych w swej istocie jest formą sztuki. Podobnie jak sztuka, projektowanie stron internetowych ma zapewnić widzom wrażenia. Projektowanie stron internetowych ma na celu połączenie formy i funkcji w taki sposób, aby strona była przyjemna, łatwa w nawigacji, interesująca i użyteczna. Aby to zrobić, istnieją pewne mówione i niewypowiedziane „zasady”, których muszą przestrzegać projektanci stron internetowych. Często ludzie nie stosują się do tych zasad i właśnie wtedy zdarzają się strony takie jak ta (ps. ta strona jest fałszywą… ale spotkałem się ze stronami, które stanowią dla niej dobre wyzwanie!).

1. Za dużo się dzieje

Od razu przedstawiaj istotne informacje biznesowe w swojej witrynie. Odwiedzający, którzy nie mogą zrozumieć, o czym jest Twoja witryna w ciągu kilku sekund od jej wejścia, opuszczą ją. Chociaż należy o tym pamiętać, często prowadzi to właścicieli małych firm do zbytniego wciskania się w zakładkę. Złożenie jest nie tylko mitem, ale także zatłoczona strona internetowa nigdy nie jest dobrą rzeczą. Załadowanie stron internetowych z mnóstwem obrazów, tekstu i innych rzeczy zajmie trochę czasu i zdezorientuje odwiedzających. Unikaj ruchliwych projektów, takich jak zaraza.

2. Za mało się dzieje

Na drugim końcu spektrum są strony internetowe, na których prawie nic nie ma. Minimalizm w projektowaniu jest obecnie ogromnym trendem i sprawdza się, gdy jest wykonany poprawnie. Niektóre strony internetowe małych firm są zbyt tajemnicze i pozostawiają zbyt wiele wyobraźni . To kolejny duży błąd. Twoi goście chcą wiedzieć, kim jesteś i co Twoja firma dla nich zrobi. Zbytnie poleganie na prostych obrazach bez wyraźnego kierunku sprawi, że Twoi goście będą zgadywać, a to nie jest dobra rzecz.

3. Zbyt zagmatwane

Gdzieś pośrodku zbyt dużego/za małego spektrum znajduje się przerażająca strona internetowa „zdezorientowanej marki”. Zdezorientowany strona to taka, która oferuje szereg krojów, obrazów, kolorów palety i motywów, z których żadna nie odnoszą się do siebie nawzajem. Dzieje się tak z wielu powodów. Może się to zdarzyć, gdy nie masz dobrego wyobrażenia o wizerunku swojej marki . Możesz łatwo wpaść w tę pułapkę, gdy lubisz zbyt wiele szablonów projektów i chcesz użyć ich wszystkich. Może się to również zdarzyć, gdy próbujesz przekazać zbyt wiele pomysłów naraz i postrzegasz swoją witrynę jako pojedyncze elementy, a nie całościowo. Projektując witrynę, wybierz jeden motyw, jedno logo i jeden krój pisma i pozostań przy nich we wszystkich innych aspektach witryny.

4. Straszne CTA

Twoje CTA to brama do Twojej firmy. Nakazuje odwiedzającym coś zrobić: Kliknij tutaj! Zdobądź kupon! Dowiedz się więcej o tym produkcie! Oczywiście bardzo ważne jest, aby wezwania do działania wyraźnie informowały odwiedzających, co mają zrobić. Powinna istnieć wystarczająca ilość informacji, aby odwiedzający wiedzieli, co uzyskają dzięki podejmowaniu działań i jakie informacje muszą dostarczyć. Z drugiej strony istnieje cienka granica między byciem pomocnym a byciem irytującym. Upewnij się, że CTA jest zwięzłe i dokładnie mówi klientom, co mają robić. Ogranicz wypełnianie formularzy do minimum i daj im kilka minut na swojej stronie, zanim pojawi się wezwanie do działania.

5. Słabe wykorzystanie treści i białych znaków

Treść jest kluczową częścią Twojej witryny i kampanii marketingowej . Treść informuje czytelników o Twojej firmie oraz oferowanych przez Ciebie produktach lub usługach. Zwróć szczególną uwagę na wybrane czcionki i sposób rozmieszczenia treści na stronie.

Krój pisma odzwierciedla wizerunek Twojej marki oprócz rzeczywistych słów, które piszesz, więc upewnij się, że wybierzesz czytelną i atrakcyjną czcionkę. Dobrze wykorzystaj białą przestrzeń, aby przyciągnąć wzrok wokół swojej witryny i sprawić, by duży blok tekstu był mniej onieśmielający. Umieszczanie zbyt dużej ilości tekstu na swoich stronach internetowych jest dużym błędem, który popełnia wiele osób. Rozbijaj tekst tam, gdzie możesz, i używaj elementów wizualnych do przedstawiania pojęć tam, gdzie to możliwe. Treść powinna być zawsze aktualizowana; w przeciwnym razie klienci mogą pomyśleć, że wypadłeś z biznesu.

6. Brzydkie lub nieistotne obrazy

Zdjęcia i grafiki są również integralną częścią projektowania stron internetowych . Obrazy mogą szybko przekazać złożone myśli bez konieczności fizycznego czytania tekstu. Biorąc to pod uwagę, wiele firm w niewytłumaczalny sposób używa nieistotnych obrazów lub obrazów o niskiej jakości. Obrazy, które nie są najwyższej jakości, zepsują Twoją witrynę i zniechęcą odwiedzających. Podobnie nieistotne obrazy tylko zdezorientują czytelników, sprawiając, że będą się zastanawiać, co chcesz przekazać.

7. Ukryta nawigacja

Problemy z nawigacją szybko zabiją popularność Twojej witryny. Żyjemy w czasach, w których wszystko jest do nas dostarczane w jednej chwili, a cokolwiek dłuższego spowoduje, że ludzie porzucą Twoją witrynę. Utrudnienie znalezienia menu nawigacyjnego jest jednym z powszechnych błędów w projektowaniu stron internetowych . Czy byłeś kiedyś na stronie internetowej i nie możesz znaleźć menu lub paska wyszukiwania? To irytujące. Upewnij się, że aspekty nawigacyjne Twojej witryny są zrozumiałe i jeszcze łatwiejsze do zauważenia.

8. Omijanie celu

Jako właściciel małej firmy rozumiesz, jak ważne jest poznanie grupy docelowej. Prawdopodobnie spędziłeś godziny na tworzeniu profili klientów i zastanawianiu się, jak przyciągnąć uwagę konsumentów. Jest to równie ważne w projektowaniu stron internetowych . Sposób, w jaki Twoja witryna wygląda i „sprawia”, naturalnie przyciągnie określony typ odwiedzających. Niektóre strony internetowe są wysoce profesjonalne, niektóre modne i modne, a inne zabawne i pełne życia. Czasami witryna próbuje przemówić do zbyt wielu odbiorców. Jeśli spróbujesz zadowolić zbyt wielu typów klientów, skończysz z zagmatwaną witryną. Zidentyfikuj i sprofiluj swoją grupę docelową i zadbaj o nią.

9. Brak danych kontaktowych

O dziwo, brak danych kontaktowych jest kolejnym częstym błędem. Kluczowy jest moment, w którym odwiedzający zdecydują się na zakup lub skorzystanie z Twoich usług. Konieczne jest, aby mieli niezbędne informacje kontaktowe, gdy tylko uznają, że jesteś dla nich odpowiednią firmą. Jeśli odwiedzający będzie musiał przeszukać Twoją witrynę w celu uzyskania informacji kontaktowych, prawdopodobnie będzie sfrustrowany i odejdzie. Twoja strona „Skontaktuj się z nami” powinna zawsze znajdować się w zasięgu jednego kliknięcia lub Twoje informacje powinny znajdować się na dole każdej strony.

10. Reklamy we wszystkich niewłaściwych miejscach

Reklama jest złem koniecznym w świecie projektowania stron internetowych – zwłaszcza na blogach, gdzie jest uważana za jeden z głównych źródeł dochodów. Jednak zbyt wiele reklam lub hałaśliwych i krzykliwych reklam będzie frustrować odwiedzających i sprawić, że stracisz biznes. Analizuj swoje reklamy jak jastrząb; jeśli nawet w najmniejszym stopniu cię denerwują, z pewnością zrobią to samo z twoimi gośćmi. Zwróć szczególną uwagę na wyskakujące okienka. Chociaż generalnie powracają, upewnij się, że można je łatwo zamknąć, a nie na pełnym ekranie.

Zawsze miej na uwadze grupę docelową i wizerunek marki na każdym etapie procesu projektowania – od planowania po analizę po uruchomieniu. Jeśli potrafisz pogodzić te dwie rzeczy, będziesz mieć piękną stronę internetową, która mówi wiele o Twojej firmie. Jeśli (cyfrowo) to zbudujesz, przyjdą.