Czym są miękkie błędy 404 i jak je naprawić?

Prawdopodobnie znasz już błędy 404, które wyświetlają odwiedzającym komunikat „nie znaleziono strony”. Chociaż te strony służą celowi, mogą być szkodliwe dla Twojej witryny, jeśli zostaną niewłaściwie użyte.

Przykładem błędu „nie znaleziono strony” użytego w niewłaściwym kontekście jest miękki błąd 404. Mogą one siać spustoszenie w rankingach wyszukiwarek, ruchu w witrynie, a nawet wiarygodności.

Poniżej zdefiniuję miękkie błędy 404 i pokryję ich różnicę ze zwykłymi (lub twardymi) błędami 404. Następnie wyjaśnię, jak znaleźć te błędy i je rozwiązać.

\"Czym

Co to są miękkie błędy 404?

Błąd 404 pojawia się, gdy nieistniejąca strona (tj. wcześniej istniała, ale została usunięta) wyświetla komunikat „nie znaleziono strony”, gdy ktoś próbuje odwiedzić adres URL. 

Gdy jest to miękki błąd 404, błąd jest przekazywany użytkownikom witryny, ale nie robotom indeksującym Google. Oznacza to, że strony będą nadal przeszukiwane i indeksowane na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Miękki 404 nie jest oficjalnym statusem, a raczej jest to taki, który Google tworzy, aby Cię ostrzec. Oznacza to, że Google i inne wyszukiwarki będą nadal indeksować te strony, dopóki nie podejmiesz działań.

Jaka jest różnica między (twardymi) 404 a miękkimi błędami 404?

Różnica między twardymi błędami 404 a miękkimi błędami 404 to stan, jaki wyświetlają wyszukiwarkom.

W przypadku twardego błędu 404 kod błędu 404 jest zwracany zarówno odwiedzającym stronę, jak i wyszukiwarkom. To mówi obojgu, że strona nie istnieje. W przypadku miękkiego błędu 404 kod błędu 404 jest wyświetlany odwiedzającym, ale nie wyszukiwarkom. 

Zamiast tego zobaczą status 200 OK, co daje im zielone światło do indeksowania.

Czy miękkie błędy 404 mogą wpłynąć na ranking mojej witryny?

Krótka odpowiedź brzmi tak, miękkie błędy 404 mogą wpłynąć na ranking Twojej witryny w SERP. Aby zrozumieć, dlaczego musisz zrozumieć, w jaki sposób Google indeksuje witrynę.

Aby zapobiec obciążeniu serwera witryny i zmniejszyć obciążenie robotów indeksujących, Google używa tak zwanej Budżetu indeksowania, aby określić, jak często i jak często indeksować witrynę. Budżet indeksowania składa się z szybkości indeksowania i zapotrzebowania na indeksowanie.

Według Google definicje są następujące:

  • Szybkość indeksowania to liczba żądań na sekundę, które Googlebot wysyła do Twojej witryny podczas jej indeksowania.
  • Crawl Demand określa, jak bardzo Google chce zaindeksować Twoją witrynę na podstawie popularności, czasu od jej indeksowania itp.

Kiedy masz dużą liczbę miękkich błędów 404 na swojej stronie, wykorzystujesz znaczną część budżetu indeksowania. Oznacza to, że przeszukiwanych jest mniej istniejących stron, co prowadzi do mniejszej liczby i gorszych rankingów w SERP.

Pomyśl o tym w ten sposób: jeśli Twoja witryna ma 100 stron, ale Google określi, że budżet indeksowania wynosi 70, to Google zaindeksuje tylko 70 procent Twoich stron. Jeśli 10 stron zawiera miękkie błędy 404, istnieje ryzyko, że niektóre lub wszystkie z nich wpadną w budżet indeksowania wynoszący 70. W ten sposób tracisz na wyszukiwarkach indeksujących wartościowe strony.

Jakie problemy mogą powodować Soft 404?

Oprócz niższych rankingów w SERPach, inne problemy są związane z miękkimi błędami 404 na Twojej stronie.

Jednym z największych problemów jest słabe doświadczenie użytkownika. Ponieważ miękkie adresy URL 404 nadal pojawiają się w wynikach wyszukiwania, użytkownicy mogą być kierowani do nieistniejących stron. To źle odzwierciedla Twoją witrynę i może spowodować odrzucenie przez użytkowników.

Mogą również mieć wpływ na wydajność i działanie witryny. 

Chociaż strony błędów 404 nie zajmują tyle miejsca na serwerze, co strony z treścią, nadal zajmują przepustowość. Jeśli Google i inne wyszukiwarki kierują ruch na nieistniejącą stronę, nadal otrzymujesz trafienia, które mogą spowolnić szybkość i wydajność witryny.

Jak znaleźć (i naprawić) miękkie błędy 404?

Ponieważ miękkie błędy 404 nie są oficjalnym statusem, nie są tak oczywiste dla właścicieli witryn. 

W tym miejscu pojawia się narzędzie takie jak Google Search Console. Według Google Search Console „pomaga mierzyć ruch i wydajność wyszukiwania w Twojej witrynie, rozwiązywać problemy i sprawiać, że Twoja witryna będzie wyróżniać się w wynikach wyszukiwania Google”.

Jednym z problemów, które Search Console może Ci pomóc rozwiązać, są miękkie błędy 404.

1. Znajdź miękkie błędy 404 w Google Search Console

Aby korzystać z Google Search Console, załóż konto i połącz swoją domenę. To prosty proces , który zajmuje tylko kilka minut.

Po nawiązaniu połączenia i zebraniu przez Search Console informacji, w Google Search Console w obszarze Pokrycie znajdziesz miękkie błędy 404:

\"Jak

Może być wyświetlany na dwa sposoby: jako błąd lub jako wykluczony (jak pokazano powyżej).

Miękkie błędy 404, które pojawiają się ze stanem błędu w Google Search Console, są tym, na co chcesz najpierw skierować. Osoby ze statusem wykluczenia nadal powinny być rozwiązane, ale Google przestał indeksować te strony z tego czy innego powodu.

2. Jeśli strona nie istnieje: skonfiguruj prawidłowy błąd 404 lub 410

Jeśli otrzymany miękki błąd 404 jest prawdziwy, skonfiguruj prawidłowy błąd 404 (nie znaleziono) lub 410 (treść została usunięta) na serwerze. Dzięki temu odwiedzający witrynę i roboty indeksujące zobaczą poprawny błąd.

Czy jest różnica między kodami błędów 404 i 410, jeśli chodzi o wyszukiwarki? 

Według Johna Muellera z Google, niezupełnie. Oba te kody błędów informują Google o zaprzestaniu indeksowania adresu URL, co w obu przypadkach jest pożądanym wynikiem.

Większość systemów zarządzania treścią (CMS) ma wbudowane strony błędów 404 i 410. Aby jak najlepiej wykorzystać strony 404, polecam dodanie kilku powiązanych postów na blogu lub udostępnienie funkcji lub narzędzia wyszukiwania.

Jeśli Twój system CMS go nie oferuje, musisz skonfigurować serwer i zaprojektować stronę samodzielnie lub z pomocą programisty witryny .

Spersonalizowana strona błędu 404 może wymagać czasu i pieniędzy, ale jest też świetną okazją do budowania marki .

3. Jeśli strona istnieje: popraw zawartość i ponownie zindeksuj

Google jest dobry w znajdowaniu miękkich błędów 404, ale nie są one idealne. Mogą błędnie zgłosić stronę jako miękki błąd 404, nawet jeśli na stronie znajduje się treść.

Zwykle dzieje się tak, gdy treść jest krótka lub nieistotna. 

Zakładając, że strona jest konieczna, będziesz chciał zwiększyć objętość treści, aby upewnić się, że nie zostanie pomylona z miękkim 404. Nie oznacza to używania puchu ani wypełniacza, ale trafnej i wciągającej treści , która poprawia jakość Twojej witryny.

Jeśli Twoja strona internetowa wymaga łączenia, rozważ dodanie obrazów, wykresów i diagramów oraz treści opartych na danych, których kopię zapasową możesz utworzyć przy użyciu zewnętrznych odnośników. Zapewniają one wiarygodność Twojej witrynie, co jest szczególnie ważne, jeśli strona zwracała miękki błąd 404.

4. Jeśli strona została przeniesiona: skonfiguruj przekierowanie 301

Łącząc strony z treścią lub przenosząc treści, ważne jest, aby jak najszybciej skonfigurować przekierowanie. W przeciwnym razie odwiedzający Twoją witrynę mogą zostać przekierowani na stronę 404.

Jeśli spowoduje to miękkie błędy 404, z przyjemnością dowiesz się, że poprawka jest prosta. Wystarczy ustawić stałe przekierowanie 301 na nowszą stronę w swojej witrynie.

Większość systemów CMS ma wbudowane narzędzie do przekierowywania. Wystarczy wpisać stary adres URL i nowy, a ruch zostanie automatycznie przekierowany. Ten przewodnik przeprowadzi Cię przez proces konfigurowania przekierowań w WordPress.

Po skonfigurowaniu przekierowanie jest przekazywane robotom wyszukiwarek, aby indeksowały właściwe strony.

Miękkie błędy 404: często zadawane pytania

Czym są miękkie błędy 404?

Miękkie błędy 404 to błędy „nie znaleziono strony”, które nie zostały prawidłowo przekazane botom indeksującym wyszukiwarek. Błąd wyświetla się poprawnie odwiedzającym witrynę, ale nie indeksuje botów, co oznacza, że ​​nadal indeksują te strony, marnując czas i zasoby.

Czy naprawienie miękkich błędów 404 zwiększy ruch na mojej stronie?

Po rozwiązaniu miękkich błędów 404 roboty indeksujące mogą skupić się na większym odsetku aktywnych stron z treścią. W rezultacie w SERPach pojawia się więcej treści. Teoretycznie może to zwiększyć ruch w witrynie.

Jaka jest różnica między zwykłymi błędami 404 a miękkimi błędami 404?

Różnica między zwykłym 404 a miękkim błędem 404 jest przekazywana botom indeksującym wyszukiwarek. W przypadku zwykłego błędu 404 serwer witryny dostarcza błąd 404 do bota indeksującego. W przypadku miękkiego błędu 404 serwer witryny podaje stan 200 OK, co oznacza, że ​​boty nadal indeksują stronę.

Czy Google będzie karać mnie za miękkie błędy 404?

Nie ma oficjalnej kary za miękkie błędy 404, chociaż istnieją naturalne konsekwencje, jeśli błędy nie zostaną naprawione. Obejmują one niższą widoczność na stronach wyników wyszukiwania i słabe wrażenia użytkownika.

Wniosek : miękkie błędy 404

Gdy strona zostanie usunięta z Twojej witryny, istnieją odpowiednie sposoby zasygnalizowania tego usunięcia zarówno odwiedzającym witrynę, jak i robotom indeksującym wyszukiwarki. 

Najpopularniejszą metodą jest skonfigurowanie strony błędu 404 . Jeśli jednak nie zostanie poprawnie skonfigurowany, błąd 404 może nie zostać przekazany robotom indeksującym. W ten sposób pojawia się miękki błąd 404.

Chociaż miękki błąd 404 może powodować problemy z rankingami wyszukiwarek, a także z doświadczeniem użytkownika , są one łatwe do znalezienia i rozwiązania.

W zależności od okoliczności możesz ustawić stałe 404, skonfigurować przekierowanie 301 lub poprawić zawartość strony i ponownie ją zindeksować. Te poprawki zajmują zaledwie kilka minut, ale mogą znacząco wpłynąć na wydajność witryny.