Co to jest SEO i dlaczego jest ważne?​

agencja reklamowa kędzierzyn-koźle

Prawdopodobnie słyszałeś sto razy, że search engine optimization (SEO) jest ważnym narzędziem marketingu cyfrowego. Ale czy naprawdę wiesz, jak działa SEO? Nawet jeśli masz podstawową wiedzę na temat tego, co się z tym wiąże, nadal możesz nie mieć solidnego zrozumienia tego złożonego i wieloaspektowego procesu.

SEO składa się z wielu elementów, a wiedza o tym, czym są i jak działają, jest kluczem do zrozumienia, dlaczego SEO jest tak ważne. Krótko mówiąc, SEO ma kluczowe znaczenie, ponieważ sprawia, że Twoja witryna jest bardziej widoczna, a to oznacza większy ruch i więcej możliwości konwersji potencjalnych klientów na klientów. Sprawdź narzędzia SEO, których możesz użyć do optymalnego rankingu.

Jest to również cenne narzędzie do świadomości marki, budowania relacji z potencjalnymi klientami i pozycjonowania się jako autorytatywny i godny zaufania ekspert w swojej dziedzinie. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o SEO i dlaczego ważne jest, aby odnieść sukces w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Zainwestuj w swój biznes

Zamów pozycjonowanie strony www

Kluczowe elementy marketingu SEO

Badanie słów kluczowych

Nie tylko freelancerzy, ale również blogerzy czy przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoją firmę właśnie w sieci, wiedzą jak istotne są odpowiednio dobrane słowa kluczowe. W dużej mierze badanie słów kluczowych jest czynnikiem, który determinuje sukces podejmowanych później działań SEO- czyli działań, które mają sprawić, że strona będzie przyjazna wyszukiwarce. Jeśli nie poprzemy doboru słów kluczowych, odpowiednią analizą, mimo iż wzniesie nas to na wyżyny wyszukiwania, wciąż nie osiągniemy pożądanych efektów.

Dawno minęły czasy, kiedy słowa kluczowe były jedyną techniką SEO, która miała znaczenie, ale to nie znaczy, że nie są nadal kluczowe. Różnica polega na tym, że dzisiaj słowa kluczowe muszą być dobrze zbadane, starannie dobrane i rozsądnie używane w treści, aby były skuteczne.

Ale czym dokładnie są słowa kluczowe? Słowa kluczowe to słowa i frazy, których potencjalni klienci używają do znajdowania treści online, a marki mogą następnie używać do łączenia się z potencjalnymi klientami, którzy szukają ich produktów i usług.

Podejmując kluczowe kroki badania słów kluczowych, ważne jest, aby szukać tych, które mają wysokie wskaźniki wyszukiwania i niską konkurencję oraz wybrać słowa kluczowe z krótkim ogonem (takie jak pies),słowa kluczowe z długim ogonem (takie jak szczenięta terierów na sprzedaż)i lokalne słowa kluczowe (takie jak szczenięta na sprzedaż Warszawa),aby pracować nad treścią. Wraz z podstawowym lub seedowym słowem kluczowym powinieneś mieć również drugorzędne i trzeciorzędne słowa kluczowe, ponieważ nadal będą one oferować wartość Twojej firmie. Na koniec użyj słów kluczowych, aby zoptymalizować wszystkie tytuły, adresy URL i inne elementy SEO na stronie (więcej na ten temat później…)

pozycjonowanie seo kędzierzyn-koźle

Zawartość strony internetowej

Treść jest istotną częścią SEO, ponieważ jest to narzędzie, którego używasz do docierania i angażowania odbiorców. Znajomość swojego kąta i tworzenie treści, które pasują, jest niezbędne.

Na przykład, jeśli jesteś właścicielem szkółki i chcesz zwiększyć swoją widoczność, możesz opublikować serię blogów na temat ogrodnictwa, wyboru odpowiednich gatunków roślin, wskazówek dotyczących uprawy i innych. Kiedy osoba, która chciała wiedzieć o ogrodnictwie, szukała tych informacji, pojawił się Twój blog i byłbyś w stanie zbudować relację z tym potencjalnym klientem, dostarczając cennych informacji. Chodzi o to, że kiedy nadszedł czas, aby na przykład ta perspektywa kupiła roślinę, byłbyś pierwszą szkółką, która przyszła ci do głowy.

Dzisiejsze treści muszą być edukacyjne, ale także interesujące, istotne i możliwe do udostępnienia. Treści są dostępne w różnych formach, w tym:

  • Zawartość strony sieci Web
  • Filmy
  • Blogi (łatwo jest założyć własny blog, aby ćwiczyć!)
  • Infografiki
  • Podcasty
  • Listy
  • Przewodniki instruktażowe
  • Oficjalne dokumenty i e-booki
  • Posty w mediach społecznościowych
  • Aukcje lokalne

SEO poza stroną (Off-site)

Off-page SEO obejmuje zewnętrzne praktyki optymalizacyjne, które zdarzają się z dala od Twojej witryny, a nie na niej.

Główną techniką stosowaną do SEO poza stroną jest budowanie linków zwrotnych, ponieważ wysokiej jakości linki zwrotne do Twojej witryny z witryn zewnętrznych mówią wyszukiwarkom, że Twoja witryna jest wartościowa i wysokiej jakości, co pomaga budować autorytet.

Istnieje wiele taktyk budowania linków zwrotnych, a niektóre z obecnych najlepszych praktyk obejmują blogowanie gości, tworzenie wielu infografik, które będą wysoce udostępniane, oraz używanie influencer marketingu w swoich treściach.

P.S. Możesz przeczytać kompletny przewodnik po SEO na stronie i poza 2, aby upewnić się, że znasz różnicę i w pełni wykorzystasz oba. Ponadto niektórzy eksperci zaczynają odnosić się do SEO poza stroną jako „budowanie reputacji”

pozycjonowanie lokalne kędzierzyn-koźle

Pozycjonowanie SEO lokalnie

Pozycjonowanie stron – Lokalne SEO staje się coraz ważniejsze, ponieważ coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do wyszukiwania. Obecnie 60% wszystkich wyszukiwań odbywa się na urządzeniu mobilnym , a prawie połowa z tych wyszukiwań ma intencje lokalne.

Załóżmy więc, że jesteś właścicielem restauracji, a następnie lokalne SEO zapewni, że gdy ludzie w Twojej okolicy będą szukać najlepszych restauracji w mieście, natkną się na Twoją witrynę.

Oprócz używania lokalnych słów kluczowych inne lokalne sprawdzone metody SEO obejmują zgłaszanie praw do list katalogów, tworzenie stron specyficznych dla lokalizacji dla Twojej witryny oraz tworzenie stron dla Twojej firmy (zwanych również stronami drzwiowymi)w katalogach lokalnych Google Moja Firma i Mapach Google.

Marketing w wyszukiwarkach

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) odnosi się do płatnych działań marketingowych i obejmuje takie rzeczy, jak reklamy natywne, Google AdWords, reklamy w mediach społecznościowych, płatność za kliknięcie (PPC), reklamy produktowe Google, reklamy displayowe i inne.

Chociaż SEM nie zawsze jest głównym elementem kompleksowej strategii SEO, ma swoje miejsce, ponieważ może pomóc w dotarciu do nowych i wysoce ukierunkowanych odbiorców. Możesz także sprawić, by Twoje SEO i SEM współpracowały ze sobą.

Przykłady działań reklamowych SEM obejmują:

  • Płatne i ukierunkowane kampanie
  • Kopia oparta na słowach kluczowych, która odnosi się konkretnie do Twojej firmy lub produktu
  • Wskaźniki wydajności, takie jak współczynniki klikalności (CTR) i koszt kliknięcia (CPC)
pozycjonowanie

Widoczność i rankingi

Jedną z najważniejszych funkcji SEO jest zwiększenie widoczności, co oznacza ułatwienie potencjalnym klientom znalezienia Ciebie, gdy szukają czegoś, co masz do zaoferowania. Widoczność jest bezpośrednio związana z Twoim rankingu.

Im wyższa pozycja na stronie wyników wyszukiwania (SERP), tym bardziej prawdopodobne jest, że potencjalni klienci zobaczą Cię i klikną Twoją witrynę, więc kluczem jest zwiększenie rankingu stron organicznych. Im bardziej skuteczne są Twoje działania SEO, tym wyższy ranking i lepsza widoczność, co jest szczególnie ważne, gdy weźmiesz pod uwagę, że jedna czwarta użytkowników internetu nigdy nie klika obok pierwszego SERP.

agencja interaktywna

Agencja SEO - ruch w sieci

Zwiększony ruch w sieci jest jednym z głównych celów Pozycjonowania stron. Ty zwiększasz ruch, gdy zwiększasz widoczność i rankingi. Zastanów się nad tym przez chwilę: miejsce nr 1 w wyszukiwarce Google otrzymuje prawie 32% kliknięć, a przesunięcie w górę tylko o jedno miejsce w wynikach wyszukiwania może zwiększyć CTR o niesamowite 30,8%.

Złotym Graalem dla wielu marketerów jest „Polecany fragment”, który jest często określany jako pozycja #0, ponieważ pojawia się nad pierwszym adresem URL. Zazwyczaj jest to treść zaczerpnięta ze strony docelowej na blogu, która odpowiada na pytanie, którego szukają ludzie i może znacznie zwiększyć liczbę kliknięć organicznych.

Tak więc, jeśli chcesz, aby więcej osób znalazło Twoją witrynę za pośrednictwem wyszukiwarki, musisz skorzystać z praktyk SEO, które pomogą Ci znaleźć się w pierwszej piątce pozycji, a najlepiej numer jeden.

Autorytet witryny

Page Authority (PA) jest coraz ważniejszy dla wyszukiwarek, ponieważ staje się coraz ważniejszy dla użytkowników Internetu. Zasadniczo autorytet oznacza, że Twoja strona internetowa jest godna zaufania, wysokiej jakości, odpowiednia i ma coś do zaoferowania.

Wyniki wahają się od 1 do 100, a im wyższa liczba, tym większy autorytet ma Twoja witryna. Możesz znaleźć swoją ocenę PA za pomocą narzędzi takich jak Moz i chociaż trudno jest na nią wpłynąć, wielu ekspertów SEO uważa, że ma to związek z profilem linków – uzyskiwaniem linków zewnętrznych z wiarygodnych i dobrze odwiedzanych źródeł.

Tworzenie lepszych wrażeń odwiedzających

Innym powodem, dla którego Pozycjonowanie stron ma kluczowe znaczenie, jest to, że cały czas, który wkładasz w generowanie świetnych treści, a optymalizacja SEO na stronie poprawia użyteczność Twojej witryny. Tworzy to bezproblemowe i pozytywne wrażenia klienta.

Na przykład, gdy podejmiesz kroki, aby Twoja witryna była responsywna, sprawi, że będzie ona użyteczna dla wszystkich odwiedzających telefon komórkowy, a także osób, które odwiedzają ją z laptopa lub komputera stacjonarnego. Podobnie, zwiększając szybkość ładowania strony, zmniejszysz współczynnik odrzuceń i zachęcisz odwiedzających do dłuższego spędzania czasu w Twojej witrynie. Konsumenci oczekują, że strona załaduje się tak szybko, jak to możliwe, z limitem ładowania, aby nie przekroczyć trzech sekund! The dłuższy czas ładowania, im wyższy współczynnik odrzuceń i tym niższe konwersje.

tworzenie sklepów internetowych Kędzierzyn-koźle

Budowanie linków

Nie da się ukryć, że publikowanie naszych treści na stronach właściwych- tematycznie powiązanych z naszą witryną lub na wielu stronach sprawia, że wyszukiwarka Google automatycznie uznaje naszą stronę wartościową. Z kolei jeśli zaufane źródła odsyłają poprzez linkowanie do naszej strony, Google analogicznie ocenia ją również jako godną zaufania. Pamiętajmy, że wyszukiwarka Google skupia się przede wszystkim na jakości, a nie na ilość.

Wprowadzanie meta danych

Każdy z przedsiębiorców, który osobiście zajmuje się prowadzeniem swojej strony internetowej, na której reklamuje swoje produkty i usługi, zdaje sobie sprawę z tego, że meta dane są jednym z najważniejszych elementów witryny. Do najważniejszych meta dany zalicza się głównie nagłówki i meta tagi, a także meta title i meta description Co więcej nie są one widoczne dla nikogo, poza algorytmami Google, które dzięki nim mogą umieścić witrynę odpowiednio wysoko lub odpowiednio nisko w organicznych wynikach wyszukiwania

Poprawienie wydajności strony www

Nie da się ukryć, ze szybko ładująca się i wydajna strona internetowa, jest pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu w branży e-commerce. Nie zależnie od tego czy prowadzisz sklep internetowy, czy reklamujesz w Internecie usługi swojej firmy, długo otwierająca się witryna zniechęci nawet najbardziej zdesperowanego internautę. 

agencja interaktywna