Co to jest strona internetowa oparta na danych? (data-driven)

W jaki sposób strona internetowa oparta na danych może zwiększyć skuteczność Twoich działań marketingowych? Czas zmienić Twoją stronę w maszynę generującą przychody, dokładnie tak jak obiecali Ci Twoi poprzedni projektanci stron internetowych.

Ok, nadszedł czas, aby zmienić aktualną Twoją stronę WWW w maszynę generującą przychody, co obiecali Ci Twoi poprzedni projektanci stron internetowych. Więc oczywiście zamierzasz przyjąć to samo podejście, co ostatnim razem. Zadzwonisz do firmy, wyślesz zapytanie ofertowe lub zwrócisz się do Google, aby znaleźć kolejnego programistę stron internetowych.

Proces będzie taki sam jak ostatnim razem. Twój programista będzie zadawał Ci pytania dotyczące schematu kolorów, jakie inne strony internetowe lubisz, a jeśli agencja jest dobra, to przeprowadzą warsztaty marketingowe.

W końcu nadejdzie dzień, czas na uruchomienie serwisu. Moment, na który Ty i cała Twoja firma czekaliście. Świerszcze. Nikt nie patrzy na stronę, nie ma leadów, a co najgorsze, właśnie wydałeś tysiące złoty.

Co robić? Powinniśmy tę agencję rozerwać, prawda? Zło. Większość stron internetowych jest budowana jak billboardy w lesie. Brakuje im ruchu i danych, aby przyciągnąć odpowiednich klientów do Twojej strony.

Pozwól, że przedstawię Tobie i Twojej firmie stronę opartą na danych tj. data-driven. Lepszy sposób na zbudowanie witryny.

Definicja strony internetowej opartej na danych data-driven

Strona WWW oparta na danych to strona internetowa, która może być łatwo aktualizowana przez menedżerów strony. Serwis tworzony jest w celu wyświetlania nowych treści użytkownikom i klientom na podstawie analizowanych danych. Różni się od statycznej strony internetowej, która jest aktualizowana tylko raz. Witryna oparta na danych będzie nadal aktualizowana w miarę dostarczania nowych informacji i danych.

Tak, strona oparta na danych będzie wymagała więcej pracy. Jednak wyniki, które uzyska Twoja firma, będą mówić same za siebie.

Co to są dane?

Zanim przejdziemy do dalszej definicji strony opartej na danych, przyjrzyjmy się szybko danym. Nie wszystkie dane składają się z liczb. Istnieją dwa rodzaje źródeł danych, które należy uwzględnić we wszystkich strona internetowach opartych na danych.

Po pierwsze, istnieją dane jakościowe o charakterze opisowym, zwykle będące wynikiem badań. Te dane są znacznie trudniejsze do przeanalizowania, ale mogą zapewnić Twojej firmie najpełniejszy wgląd w Twoją stronę data-driven.

Po drugie, istnieją dane ilościowe składające się z liczb. To źródło danych jest znacznie łatwiejsze do przeanalizowania.

Aby Twoja strona internetowa oparta na danych była skuteczna, potrzebujesz zarówno danych jakościowych, jak i ilościowych. Jakościowa daje głębszy wgląd w to, czego chce Twój klient. Dane ilościowe szybko pokażą, jak sprawdził się test marketingowy, ale niekoniecznie dadzą odpowiedź, której szukasz.

Testowanie rozdzielone A/B jest kluczowe

Testy A/B (znane również jako testy dzielone) to technika optymalizacji konwersji, w której porównujemy ze sobą dwie lub więcej wersji strony internetowej, aby określić, która wersja ma lepsze wyniki pod względem pozyskiwania potencjalnych klientów, sprzedaży lub uzupełniania innych konwersje.

Elementy strony data-driven

OK, wszyscy jesteśmy na tej samej stronie, jeśli chodzi o strony oparte na danych. Możemy teraz przyjrzeć się mięsu strony i zastanowić się, jakie elementy będą potrzebne w naszej nowej budowie strony.

  1. Miej hipotezę
    Szanse są takie, że chcesz przeprojektować swoją stronę, ponieważ coś nie działa. Być może komunikat o Twojej marce nie jest komunikowany, może Twoja strona internetowa potrzebuje nowoczesnego wyglądu, a może wreszcie nadszedł czas, aby objąć użytkowników mobilnych. Bez względu na powód, dla którego przeprojektowujesz swoją stronę, masz teorię o tym, jak nowa strona internetowa ją ulepszy. Rozpocznij projektowanie strony opartej na danych z hipotezą. Nie zmieniaj wyglądu swojej strony tylko dlatego, że ktoś z lokalnej Izby Handlowej powiedział, że nadszedł czas.
  2. Podaj zarówno dane jakościowe, jak i jakościowe
    Masz hipotezę dotyczącą Twojej nowej strony opartej na danych. Wiesz, że wystąpił problem i masz pomysł, jak go rozwiązać. Czas zacząć testować zarówno dane jakościowe, jak i ilościowe, aby pokazać Ci właściwe rozwiązanie. Prosta strona internetowa do testowania użytkowników lub pełne badanie klientów zapewnią dane jakościowe potrzebne do dalszego rozwoju. Możesz także przetestować strony docelowe A/B, aby uzyskać dane jakościowe potrzebne do podjęcia właściwych decyzji. Aby mieć prawdziwą stronę data-driven, testy nigdy się nie kończą. Testowanie powinno być częścią ogólnej strategii marketingowej, aby uzyskać właściwe wyniki i wyniki. Wykorzystaj zarówno dane jakościowe, jak i ilościowe, aby przenieść swoją opartą na danych stronę na wyższy poziom. Czas zamienić ruch na leady.
  3. Zaprojektowany i opracowany w oparciu o badania klientów
    Jednym z największych problemów z projektowaniem stron internetowych jest to, że staramy się kopiować wygląd, który nam się podoba. Staramy się naśladować styl innej firmy z naszej branży. Prowadzi to do ładnie wyglądającej strony internetowej, która pominęła prawdziwy powód Twojej strony, tworząc cyfrowy dom dla Twojej firmy. Twoja strona internetowa to Twoja cyfrowa nieruchomość, upewnij się, że jest wyjątkowa, tak jak Twoja firma. Zbuduj swoją stronę internetową w oparciu o opinie, badania i rozmowy z klientami (dane jakościowe). Twoi klienci są powodem, dla którego potrzebujesz strony internetowej, a nie dlatego, że ktoś powiedział ci, że potrzebujesz jednego. Musisz być w stanie udzielić informacji, których szukają. Zacznij od celu i zbuduj stronę data-driven, która łączy się z klientami.
  4. Twoja strona internetowa nadal się rozwija
    Jeśli jesteś jak większość witryn biznesowych, masz statyczną stronę, która nigdy się nie zmienia. Dlaczego mielibyśmy dodawać nowe treści? Zapewne też zastanawiasz się, gdzie jest ruch. Cóż, strona internetowa oparta na danych będzie nadal ewoluować poprzez nowe nagłówki, zaktualizowane strony produktów, a nawet po prostu blog (najczęściej). Dane dostarczane przez Twoją stronę będą dyktować zmiany, które muszą nastąpić, aby zwiększyć ruch, konwersję i przychody.
  5. Użyj systemu zarządzania treścią
    Wiem, o czym myślisz. To wszystko brzmi świetnie, ale nie chcę czekać, aż projektant będzie aktualizował strony za każdym razem, gdy potrzebuję zmienić nagłówek. Wprowadzenie CMS (systemu zarządzania treścią). System zarządzania treścią (CMS) to aplikacja lub zestaw powiązanych programów, które służą do tworzenia treści cyfrowych i zarządzania nią. Ułatwi to Tobie lub innym członkom Twojego zespołu aktualizację Twojej strony. Oto kilka systemów zarządzania treścią, których możesz użyć.
  • WordPress
  • Drupal
  • Joomla
  1. Połączony z bazą danych
    W celu zbierania danych o poszczególnych użytkownikach ważne jest, aby Twój serwis był połączony z bazą danych. Łącząc swoją stronę z bazą danych, masz możliwość przechowywania danych, których używasz w swoich działaniach marketingowych. To najlepszy sposób na monitorowanie zachowania użytkowników na Twojej stronie i określenie, czy musisz wprowadzić jakieś zmiany. Jeśli nie możesz połączyć się z bazą danych, upewnij się, że masz na swojej stronie przynajmniej Google Analytics. Dzięki temu uzyskasz ogólny wgląd w dane ilościowe potrzebne do wprowadzenia zmian w strukturze i treści strony. Baza danych jest również bazą dla Twoich działań marketing automation i lead nurturing.
  2. Uwzględnij analitykę w pętli zamkniętej
    Twoja strona internetowa oparta na danych zaczyna się i kończy na analizie. Aby śledzić i monitorować dane potrzebne dla Twojej strony, zacznij od Google Analytics i Konsoli Google. Instalując ten fragment kodu, będziesz w stanie zebrać więcej danych o swoich użytkownikach, niż kiedykolwiek wydawało Ci się to możliwe. Pójdź o krok dalej dzięki analityce w pętli zamkniętej. Według HubSpot analityka w pętli zamkniętej zapewnia wgląd w cały cykl życia klienta — od momentu pierwszej interakcji z Tobą do momentu, gdy zostanie klientem. To bardzo pomaga w dostosowaniu sprzedaży i marketingu, ponieważ można faktycznie zobaczyć, jakie działania najprawdopodobniej przyniosą klientowi „zamknięcie pętli” w działaniach marketingowych. Analizy w pętli zamkniętej są ważne, aby wiedzieć, co generuje przychody lub realne pieniądze z Twojej strony. Umożliwi to dostosowanie marketingu i sprzedaży do potrzeb strony i uzyskanie wyników, których oczekujesz od swojej strony.
  3. Dołącz wezwanie do działania
    Wezwanie do działania po prostu informuje użytkownika strony, czego oczekujesz od niego. Wezwanie do działania jest ważne w procesie konwersji z odwiedzającego stronę do potencjalnego klienta. Wezwania do działania pomogą Ci zrozumieć, co powoduje konwersję odwiedzających do potencjalnych klientów. To świetne punkty danych dla Twojej strony opartej na danych. Dobrą praktyką marketingową jest również umieszczanie silnego wezwania do działania w swoich komunikatach marketingowych.

Znaczenie strony internetowej data-driven

Jak widać, istnieje duża różnica między strona internetowa opartą na danych a strona internetowa statyczną. Znaczenie strony opartej na danych sprowadza się do trzech punktów.

  1. Potrafi mapować podróż klienta
    Droga, którą podąża klient, aby dokonać zakupu, jest bardzo cennym materiałem marketingowym. Witryna oparta na danych daje możliwość monitorowania kupującego od pierwszego kontaktu (w jaki sposób klient znalazł Twoją firmę, tj. Google, Social, Event, Referral, itp.) aż do faktycznego zakupu. Analiza źródła (Google, media społecznościowe lub inne wydarzenia) pozwoli Twojemu zespołowi dowiedzieć się, jak pozyskać więcej potencjalnych klientów w celu zamknięcia sprzedaży.
  2. Mierz i analizuj swoje działania marketingowe
    Korzystanie z strony opartej na danych pozwoli Twojej firmie mierzyć i analizować działania marketingowe. Informacje z Twojej strony pozwolą Twojej firmie zainwestować w odpowiednią taktykę marketingową. Taktyki, które skutkują rzeczywistymi przychodami, a nie tylko fantazyjnymi statystykami, takimi jak wyświetlenia, trafienia czy zaangażowanie. Pozwala to na uzyskanie realnych przychodów zarówno z marketingu przychodzącego, jak i wychodzącego, co stanowi holistyczne podejście marketingowe.
  3. Zwiększ swoje przychody
    Celem każdej firmy jest wzrost przychodów i zwiększenie efektywności marketingu. Po zmierzeniu i przeanalizowaniu swoich działań marketingowych będziesz mądrzejszy w kwestii pieniędzy, które inwestujesz w marketing. Może nawet podwajasz skuteczność taktyk marketingowych. Nie zakładaj, że Twoja taktyka marketingowa działa, naprawdę wiedz, co działa, a co nie, aby zwiększyć swoje przychody.

Wniosek

Jeśli nikt nie widzi Twojej strony internetowej, czy to w ogóle ma znaczenie? Prawdopodobnie nie. Moja opinia na temat projektowania stron internetowych nie jest popularna wśród agencji marketingowych. Twoja strona internetowa musi być częścią holistycznego podejścia marketingowego, a nie jednorazowego projektu, który kosztuje rękę i nogę.

Wierzę, że Twoja strona internetowa nigdy nie powinna być kompletna, powinna ewoluować w oparciu o dane, zarówno jakościowe, jak i ilościowe. Nie mówię, że twoja strona powinna być zaprojektowana przez twojego siostrzeńca bez doświadczenia. Potrzebujesz profesjonalnego projektanta do pomocy.

Mówię, że strona 200 000 zł to żart. O ile nie masz solidnej strony eCommerce lub nie potrzebujesz intensywnej integracji, nie ma powodu, dla którego strona internetowa powinna mieć jednorazową opłatę tak wysoką. Powinieneś zatrudnić długoterminowego „partnera marketingowego”, który będzie nadal pracował nad Twoją strona internetowa miesiąc po miesiącu. Powinni koncentrować się na ulepszaniu Twojej strony opartej na danych.

Aby naprawdę skutecznie prezentować się w sieci, potrzebujesz strony opartej na danych.

Zatrudnij mnie i zbuduj swoją następną stronę internetową!

estarter to firma zajmująca się projektowaniem stron internetowych, SEO i marketingiem internetowym. Nasze projekty stron internetowych są zaprojektowane na zamówienie dla Twojej wyjątkowej marki i obecności w Internecie. Wszystkie strony estarter są wspierane przez potężny system zarządzania treścią, optymalizację pod kątem wyszukiwarek i nowoczesny projekt przyjazny dla urządzeń mobilnych. Zacznijmy budować stronę Twoich marzeń – taką, która generuje ruch, leady i konwersje. Skontaktuj się ze mną, a jeden z naszych przedstawicieli poprowadzi Cię przez etapy strony internetowej i opowie jak przebiega proces.