Czym jest identyfikacja wizualna firmy?​

Dlaczego firma potrzebuje identyfikacji wizualnej? Otóż jest to podstawowy element w jaki przedsiębiorstwo może wykreować swój wizerunek, tożsamość, a jednocześnie zakorzenić się w świadomości klientów. Branding- szczególnie ten wykonany profesjonalnie- nie tylko przyciągnie uwagę, ale również zakomunikuje, że firmie można zaufać. Identyfikacja wizualna firmy, często błędnie utożsamiana jest jedynie z wykonaniem projektu logo, a także przygotowaniem podstawowych materiałów. Niemniej jednak współcześnie biznes rozwija się i zmienia niezwykle dynamicznie, co jednocześnie skutkuje coraz szerszym podejściem do wizerunku firmy. 

Obecnie, identyfikacja wizualna to kluczowy element, który gwarantuje zbudowanie solidnego i godnego zaufania biznesu, a także odpowiedniego pozycjonowania w danej branży. Można powiedzieć, że Corporate Identity jest narzędziem, dzięki któremu możliwie jest wykreowanie marki na rynku. Patrząc czysto teoretycznie, termin ten obejmuje symbole i zachowania, które prowadzą do uzyskania czytelnej, rynkowej identyfikacji i wyróżnienia danej firmy na tle konkurencji. System przygotowanej identyfikacji wizualnej, musi być przede wszystkim spójny. Zawiera on usystematyzowane:

  • procedury firmowe
  • symbole graficzne stosowane w firmie
  • wartości wyznawane przez markę
  • kulturę marki

Dzięki wyżej wymienionym elementom, potencjalni klienci mogą szybko i łatwo rozpoznać daną firmę, a firma z kolei, ma możliwość wywarcia pozytywnego wrażenia, szczególnie w pierwszym kontakcie z odbiorcą.

projektowanie logo

Co składa się na elementy identyfikacji wizualnej?

Wspomnieliśmy już, że identyfikacja wizualna firmy, to rozbudowany i idealnie zaplanowany system, dzięki któremu możliwe jest etapowe budowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Jak więc łato się domyślić, system ten składa się z wielu elementów, które można podzielić zarówno na te wizualne jak i poza wizualne. Warto więc postrzegać cały system możliwie jak najszerzej, dzięki czemu zwiększy się również zakres jego oddziaływania. W pierwszej kolejności do elementów wizualnych Corporate Identity zaliczamy:

  • logo lub logotyp
  • typografia i kolorystyka firmowa
  • materiały promocyjne i marketingowe, które drukowane i rozpowszechniane są przez firmę
  • wygląd samych produktów, a także ich opakowań
  • przyjęty dress code pracowników, design siedziby i otoczenia, a także wygląd szyldów i bannerów

Warto wiedzieć, że oficjalny zapis elementów wizualnych i poza wizualnych składających się na Croporate Identity, można znaleźć w księdze identyfikacji wizualnej.

Identyfikacja wizualna

Główne zalety i korzyści posiadania identyfikacji

Nie da się ukryć, że już sam proces tworzenia marki, musi być odpowiednio zaprojektowany, a także dokładnie przemyślany. Nawet najmniejszy błąd, może zaważyć na całym wizerunku marki. Stworzenie planu budowy marki, który jednocześnie rozpoczęty jest od stworzenia odpowiedniej identyfikacji wizualnej, da możliwość uzyskania nie tylko spójności graficznej, ale spójności na całym poziomie komunikacyjnym marki. W przypadku Corporate Identity, tworzenie opiera się na głębokiej analizie wszystkich elementów marki, a następnie projektowanie ich w taki sposób, by odwzorowały one jej wizerunek, a także wizerunek do którego dąży. Największą korzyścią, jest sama inwestycja w rozwój firmy, która zwróci się wraz z upływem czasu.  Stworzenie identyfikacji wizualnej przez profesjonalną firmę, opłaci się o wiele bardziej niż zaprojektowanie samego logo, a następnie, pojedynczo kolejnych elementów.

Zamów identyfikację wizualną