Dlaczego warto korzystać z ulotek?

Ulotki to fantastyczny, wyrazisty sposób na promocję Twojej firmy. Ulotki mogą oferować ogromne korzyści wszystkim firmom, niezależnie od ich wielkości. Są świetnym sposobem na zwiększenie świadomości tego, kim jesteś i co oferujesz, ale co więcej, umożliwiają dotarcie do klientów – w szczególności do nowych klientów. Poniżej przyjrzymy się 5 powodów, dla których warto rozważyć korzystanie z ulotek w 2014 roku.

Coś namacalnego:

Jedną z największych zalet korzystania z drukowanych ulotek do promowania tego, co faktycznie może zaoferować Twoja firma, jest to, że możesz zapewnić swoim klientom coś namacalnego. Podczas gdy klienci idą z duchem czasu i wkraczają w erę cyfrową, jest coś krzepiącego w posiadaniu czegoś czarno-białego w dłoni. Ulotki oferują właśnie tę platformę.

Niedrogie:

Drukowane Ulotki mogą być niedrogą alternatywą dla innych droższych drukowanych rozwiązań marketingowych, takich jak gazety, billboardy i broszury. Niski koszt sprawia również, że jest to przydatny dodatek do dużej kampanii promocyjnej, co pomoże zwiększyć zarówno świadomość, jak i rozpoznawalność Twojej oferty, a także marki.

Ukierunkowany marketing:

Dla firm, a zwłaszcza marketerów, jednym z największych wyzwań może być zapewnienie, by Twoja reklama była wyświetlana właściwym osobom. Chcesz mieć pewność, że pieniądze zainwestowane w promocję Twojej firmy ostatecznie doprowadzą do zwrotu z inwestycji. W przypadku większości tradycyjnych formatów reklamowych, takich jak telewizja, radio, billboardy i gazety, inwestujesz jedynie w dodatkową świadomość, jaką te platformy mogą zapewnić. Konsumenci zobaczą i usłyszą Twoją reklamę na tych platformach, ale czy jest ona naprawdę istotna? Ulotki pozwalają być znacznie mądrzejszym w swoim podejściu, ponieważ możesz dotrzeć do tych klientów, do których chcesz i zaprojektować ulotkę, która jest specjalnie dla nich. Niezależnie od tego, czy kierujesz reklamy do klientów na podstawie wieku, lokalizacji geograficznej, czy też niedawnej historii zakupów,

Uzyskaj osobisty:

Jednym z rozwijających się obszarów w marketingu drukowanym jest możliwość osobistego podejścia do marketingu. Jeśli w ostatnich latach zbudowałeś bazę danych klientów, dlaczego nie sprawić, by poczuli się naprawdę wyjątkowo, personalizując ulotkę własnym nazwiskiem. Organizacje z większymi budżetami mogą nawet spersonalizować przekaz każdej Ulotki, zapewniając, że każda ulotka jest unikalna w swojej ofercie dla klienta. Chociaż dla Twojej organizacji może się to wydawać trochę odległe, ciągły rozwój w świecie druku oznacza, że nie jest to tak odległe, jak mogłoby się wydawać.

Długość życia:

Wreszcie, kolejnym dużym plusem korzystania z ulotek w swoim podejściu marketingowym jest długowieczność, jaką można z nich uzyskać. W przeciwieństwie do papierów, które często są poddawane recyklingowi, gdy skończymy je czytać, lub billboardów, które mogą mieć tylko 2 tygodnie cyklu, drukowane Ulotki mogą leżeć na biurku w Twojej firmie przez kilka tygodni. Daje to również klientowi możliwość zapoznania się z ulotką we własnym czasie, co pozwala mu przyswajać informacje we własnym tempie i działać zgodnie z nimi, jeśli chce dowiedzieć się więcej. Jeśli planujesz używać ulotek do promowania swojej firmy na targach lub wystawach, umożliwia to odwiedzającym zabranie ze sobą czegoś do domu do przeczytania w swoim czasie. Oznacza to, że nawet po nawiązaniu pierwszego kontaktu relacja może się dalej rozwijać dzięki ulotce. Czy byłoby to możliwe, gdyby odwiedzający nie miał nic, co mógłby zabrać ze sobą do domu? To bardzo mało prawdopodobne.

Rozważasz wykorzystanie w tym roku ulotek do rozwoju swojej firmy? Pamiętaj, aby ustawić sobie budżet na drukowanie ulotek i trzymaj się tego. Zamów tylko to, czego potrzebujesz, a ostatnią rzeczą, której potrzebujesz, są setki, a nawet tysiące ulotek, które kurzą się w Twoim biurze lub magazynie.

Ulotki
Ulotki
Ulotki

Rodzaje i typy ulotek

Ulotki standardowe

Ulotka standardowa to jedna karta formatu A3, A4, A5, A6, A7, DL lub 198 x 210 cm. Może być zredukowana jedno lub dwustronnie. Jest to najprostsza i najszybsza forma reklamy, a także przekazania informacji o produkcie lub usłudze. Mniejsze formaty mogą z powodzeniem pełnić rolę kuponów rabatowych. Takie Ulotki można również dołączyć do gazetek promocyjnych, czasopism, a nawet książek o tematyce związanej z branżą, której ulotka dotyczy. Ulotki standardowe są rozdawane na ulicach oraz są wkładane za wycieraczki samochodowe. To także dobre rozwiązanie dla lokali gastronomicznych – można na nich umieścić menu wraz z danymi do zamówienia jedzenia na wynos. 

Ulotki składane

Są to ulotki standardowe w nieco rozbudowanej wersji. Pozwalają na umieszczenie większej ilości treści oraz bardziej rozbudowanej grafiki. Dzięki temu można dokładniej opisać oferowany produkt lub usługę, a także zamieścić krótką historię powstania firmy. Oczywiście taka ulotka powinna zawierać również dane kontaktowe. Ulotki składane są idealnym miejscem do zamieszczenia w nich pełnego cennika, dzięki czemu klient dostanie wszystkie najważniejsze informacje od razu. W ulotce można także przedstawić zespół pracowników lub umieścić zdjęcia, np. gabinetu kosmetycznego. Ulotki mogą być składane na pół, w formie liter: Z i C, a także zygzaka oraz dwa razy na pół. Sposób składania jest związany z formatem ulotki – nie każdy sposób składania będzie dostępny dla wszystkich formatów. 

Ulotki Lux

Ulotki Lux zostały stworzone z myślą o profesjonalistach różnych dziedzin. Usługi lub produkty oferowane w stosunkowo wysokich cenach, wymagają specjalnego nośnika reklamowego. W ten sposób ulotka reklamowa będzie nawiązywała do jakości usług lub towarów. Klient widząc elegancką ulotkę, będzie wiedział, że ma do czynienia z osobą będącą specjalistą w swojej dziedzinie. Takie Ulotki  najczęściej wybierają przedstawiciele zawodów prawniczych, prywatne kliniki medyczne, architekci, projektanci, a także deweloperzy zajmujący się obrotem nieruchomościami o podwyższonym standardzie. Dzięki zastosowaniu folii, ulotki lux są dużo bardziej wytrzymałe i odporne na zalanie czy przypadkowe zagniecenie. Folia jest dostępna w kilku kolorach w tym także w złotym i srebrnym. 

Ulotki lakier UV 3D

Ten typ ulotek jest kierowany do sektora usług premium. Z uwagi na ich stosunkowo wysoką cenę, nie są one przeznaczone do masowej dystrybucji. Takie Ulotki wręcza się wyjątkowym klientom. Co wyróżnia sektor premium? Przede wszystkim zindywidualizowane podejście do klienta i bardzo wysoką jakość towarów, usług oraz materiałów reklamowych i gadżetów. Tutaj nie ma miejsca na masówkę. Na czym polega efekt lakieru UV 3D? Chodzi tu o uwypuklenie najważniejszych elementów ulotki, np. nazwy produktu, nazwy firmy czy np. nowego luksusowego osiedla lub najnowszego modelu auta sektora premium. Możliwe jest również uwypuklenie grafiki – do tego celu szczególnie nadaje się logo firmy. Można połączyć elementy ulotki lux z lakierem UV 3D. 

Ulotki złocone

Ulotki złocone to idealna propozycja dla klubów, salonów piękności, salonów fryzjerskich, a także sklepów z biżuterią lub bielizną erotyczną. Złocenia idealnie podkreślają klubowy klimat, a także nawiązują do efektu wizyty w salonie piękności czy u fryzjera. Klient będzie błyszczał po skorzystaniu z Twoich usług! Złoto w połączeniu ze szlachetną czernią, ciemnym granatem czy butelkową zielenią stworzy ulotkę, która trudno będzie zignorować. Mimo dość bogatej i błyszczącej formy, takie ulotki nadal mogą być czytelne. Wystarczy użyć do tego białej lub jasno szarej czcionki. Złocone fragmenty Ulotki można dodatkowo wyróżnić lakierem UV 3D. 

ulotki

Projekt ulotki naszej agencji. Być może już mieliście okazję ją zobaczyć  🙂

Zamów projekt i druk ulotek