Dlaczego warto mieć dobre karty menu w restauracji?

Karty menu są wizytówką danego miejsca. To one, wraz z wystrojem restauracji oraz obsługą, odpowiadają za pierwsze wrażenie klienta na temat restauracji. Dlatego też warto, aby były dopasowane do klimatu miejsca. Jeśli na przykład wnętrze urządzone jest w pastelowych barwach, warto by takie też było menu. Nie sprawdzi tu się czerń czy inne ciemne barwy. I na odwrót, kiedy pomieszczenie jest w stylu glamour czy vintage, nie przystoi, by menu było jaskrawe. Przy stylu glamour sprawdzi się błysk, złote i srebrne akcenty, a także głębokie kolory. Jeśli chodzi o vintage, warto iść w drewniane oprawy oraz postarzany papier.

Co więcej, karta dań powinna być przejrzysta. Liczy się tu font, grafiki, umieszczenie cen i innych elementów. Wszystko to musi być przemyślane, tak by klient z łatwością mógł poruszać się po menu i znaleźć to, na co ma ochotę. W końcu nie bez powodu mówi się, że je się również oczami.

Karty też nie mogę być zbyt zużyte i stare. Wtedy sprawią wrażenie zaniedbanych, przez co klienci mogą pomyśleć, że do kwestii jedzenia czy obsługi restauracja podchodzi w ten sam sposób. W związku z tym konieczne jest regularne wymienianie menu. Na szczęście u nas możesz to zrobić w prosty i przyjemny sposób. Karty przygotowane raz, a porządnie w odpowiednim miejscu, będą służyć przez długi czas.

karty menu do restauracji
karty menu do restauracji
karty menu do restauracji

Rodzaje kart menu

W naszej drukarni proponujemy szeroki wachlarz możliwość, jeśli chodzi o wybór typu menu. Do wyboru masz między innymi:

1. Menu składane lub harmonijkowe – dobry i budżetowy wybór. Sporo miejsca (w przypadku harmonijki zwłaszcza) pozwala odpowiednio rozdzielić wszelkie informacje. Można też ten sam projekt wydrukować na papierze o niskiej gramaturze – posłuży jako ulotki dodawane na przykład do zamówień na wynos czy na dowóz. 

2. Menu zszywane o dużej ilości stron świetnie sprawdzi się restauracjom, które proponują szeroki wybór dań. Może mieć okładkę, wykonaną z tektury lub też może zostać odpowiednio oprawione, a co za tym idzie – odporne na uszkodzenia. Wybór należy tylko do Ciebie!

3. Menu spiralowane to takie, które nieco przypomina notes. Jest to droższa, lecz bardzo wygodna opcja. Taką kartę można swobodnie składać na pół, jest też bardzo porządna. 

4. Menu jednokartkowe – dobrze sprawdzi się np. w kawiarniach czy cukierniach ze względu na ograniczoną ilość przestrzeni. Taki rodzaj karty dań dobrze sprawdzi się też na uroczystościach, na których goście mają możliwość wyboru np. spośród 3 dań. Często takie rozwiązanie wybierane jest na chrzciny czy komunię. 

Dlaczego warto wydrukować u nas karty dań?

Nasza drukarnia charakteryzuje się obsługą na najwyższym poziomie i profesjonalną pomocą ekspercką. Ponadto, proponujemy szeroki wybór papieru do druku, a także formatów kart. W ofercie znajduje się: papier o różnych gramaturach, papier ekologiczny, matowy lub z połyskiem. Istnieją też różne opcję foliowania.Co więcej, dzięki nowoczesnemu sprzętowi jakość naszego druku jest niezwykle wysoka. 

W naszej dukarni proponujemy też inne produkty, które mogą pomóc Ci w prowadzeniu biznesu. Co więcej chętnie odpowiemy na wszelkie nurtujące Cię pytania i zrobimy wszystko, byś był zadowolony z usługi. Gwarantujemy najwyższą jakość wykonania. Jeśli już więc wiesz jakiego projektu potrzebujesz i jaki model jest dla Ciebie najlepszy, nie zwlekaj dłużej i podaruj swojemu lokalowi nowe życie.

ZNACZENIE DOBREGO PROJEKTU MENU RESTAURACJI

 

karty menu w restauracji

Projekt menu restauracji jest kluczowym elementem udanego przedsięwzięcia. Weźmy na przykład tę sytuację. W Twojej restauracji jest normalny dzień, a głodni klienci przychodzą zdesperowani, by skosztować pysznych dań, które dla nich masz. Teraz siedzą przy swoich stolikach, niecierpliwie czekając, aż ktoś poda im menu, żeby wreszcie mogli zdecydować, co mają zjeść. Kiedy w końcu docierają do stołu, aby dać im menu, otrzymują coś takiego:

Twoi klienci są prawdopodobnie przytłoczeni bałaganem. Krój pisma jest za mały, a elementy projektu są zbyt blisko siebie, aby móc odpowiednio to wszystko uchwycić. Niestety takie menu są dość powszechne w branży restauracyjnej. Absolutny brak struktury oraz fakt, że klienci nie mają czasu na przeczytanie każdego najmniejszego słowa, oznacza, że prawdopodobnie nie wybiorą preferowanego produktu i nie będą cieszyć się czasem spędzonym w Twojej restauracji.

Twoje menu to pierwsza rzecz, którą klienci widzą siadając w Twojej restauracji, oprócz wystroju samej restauracji. Chcesz pomóc im w wyborze posiłków i przedstawić się w jak najlepszym świetle. Menu restauracji odzwierciedla klimat restauracji, więc jeśli układ menu jest zbyt zagracony lub ma zły projekt, nowi klienci zobaczą Twoją restaurację tak samo. Porozmawiajmy trochę o tym, jak projekt wpływa na wybory Twoich klientów, a na koniec na Twoje przychody.

JAK PROJEKT MENU WPŁYWA NA SPRZEDAŻ

Przede wszystkim musimy mieć jasną definicję tego, czym jest menu, zanim zagłębimy się w jego znaczenie dla wyników. Menu to nie tylko lista przystawek, przystawek i koktajli. Jest to kluczowy materiał sprzedażowy .

Możesz argumentować, że menu jest najpotężniejszym narzędziem sprzedaży i marketingu, jakie masz w swojej restauracji, ponieważ jest to dogłębne spojrzenie na to, co oferujesz swoim klientom. Powinna być zaprojektowana tak, aby budować połączenie między tym, czego chce klient, a tym, co serwuje restauracja. Profesjonalne menu właśnie to zrobi.

Teraz, gdy już to mamy, możemy zajrzeć nieco głębiej, aby zobaczyć, jak można go wykorzystać w pełni.

MUSI PRZYCIĄGNĄĆ ICH UWAGĘ

Uwaga jest obecnie najcenniejszą walutą. Jeśli nie przyciągniesz uwagi potencjalnego klienta, nie dokonasz sprzedaży. Ale przyciągnięcie ich uwagi to dopiero początek, musisz skierować ją na właściwą rzecz we właściwym momencie. Ukierunkowana uwaga przynosi prawdziwe rezultaty. Masz oferty dnia i produkty o wysokim zysku, zwróć uwagę klientów na te produkty za pomocą różnych elementów graficznych.

Menu takie jak to powyżej może wystarczyć, aby ktoś naprawdę głodny zamówił, ale dobra struktura i projekt może mieć moc, aby podnieść wrażenia kulinarne, a ostatecznie zwiększyć średnie wydatki na klienta. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małej firmy, czy międzynarodowym restauratorem, taki jest ostateczny cel, więc utwórz szablon menu restauracji, który będzie odzwierciedlał markę Twojej restauracji. Zaangażuj swoich klientów, wskaż im to, o czym wiesz, że ich zadowoli i przekonaj ich, że wybierają coś, czego im brakowało.

Częściej niż nie, możesz skorzystać z menu, aby sprzedać produkty, takie jak dodatki i przystawki. Możesz użyć projektu, aby podkreślić swoje najlepsze talerze, wyróżnić zestawy dań i zaprezentować oferty specjalne, zwiększając swoje zarobki na klienta i szanse na zdobycie lojalnego klienta, który będzie wracał do Twojej restauracji raz za razem.

Nasi projektanci stworzyli udane projekty menu restauracji, które zmieniają jednorazowych gości w lojalnych klientów. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz pomocy z nowym menu.

PLANOWANIE STRUKTURY

Porozmawiajmy teraz o tym, jak zaprojektować menu, które będzie się wyróżniać, zwiększać lojalność klientów i zwiększać przychody. Pierwszą rzeczą, którą musisz zaplanować, jest struktura, w ten sposób uporządkowane są informacje w menu. Dobry szablon projektu pomoże Ci utrzymać porządek.

karty menu w restauracji

Prawdopodobnie już masz to zorganizowane według kategorii według rodzaju talerza, jeśli nie, to jest to świetne miejsce na rozpoczęcie. Pomoże to Twoim klientom szybko wyszukać konkretny rodzaj żywności, ale jest w tym coś więcej niż tylko ten pierwszy punkt.

TWOI KLIENCI CZYTAJĄ TWOJE MENU JAK KSIĄŻKĘ

Niektóre restauracje uważają, że najlepszym miejscem do dodania najlepszych dań jest prawy górny róg menu, ale to nie do końca prawda. Badania wykazały, że klienci czytają Twoje menu od lewej do prawej, tak jak czytają książkę. Upewnij się, że uporządkowałeś informacje, mając to na uwadze, aby ułatwić ich czytanie i przyswajanie.

UKŁAD MENU JEST KLUCZOWY

Twoi klienci nie będą czytać Twojego menu linijka po linijce, najpierw wykonają szybkie skanowanie i ponownie sprawdzą obszary, które ich zainteresowały. Powinieneś zaprojektować swoje menu w taki sposób, aby priorytetowo traktować najpopularniejsze dania lub te najbardziej dochodowe.

karty menu w restauracji

Istnieje wiele sposobów, aby to osiągnąć, a prostym sposobem jest użycie pól do pogrupowania informacji, które klienci mają najpierw przeczytać, aby odróżnić najlepsze talerze od reszty menu. Zabawa kolorami i typografią może być również bardzo przydatna w osiągnięciu tego celu. Poszukaj inspiracji projektowych online, aby zobaczyć, co sprawdza się w Twojej restauracji, lub skorzystaj z pomocy profesjonalisty.

Inną ważną częścią priorytetyzacji informacji w menu jest zrozumienie priorytetów klientów. Twoi klienci ustalają priorytety swojego wyboru zgodnie z określoną kolejnością, na przykład zazwyczaj zamawiają napoje przed przystawką, przystawkę przed głównym i tak dalej. Umieść pozycje menu w kolejności, która to odzwierciedla. Wiele restauracji ma menu koktajlowe jako oddzielne menu lub namiot stołowy, który jest pozostawiony na każdym stole, aby klienci mogli wybrać drinka, zanim główne menu zostanie nawet podane na stole.

BRANDING

Projektowanie menu z myślą o brandingu Twojej restauracji jest niezbędne. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz eleganckiego menu restauracyjnego, czy kawiarni, każde z nich powinno być markowe. Jako główny kanał komunikacji i marketingu w Twojej restauracji, musi się wyróżniać i pomagać Twoim klientom w budowaniu więzi z Tobą. Oto kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę, jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje menu jest zgodne z marką.

TYPOGRAFIA

Nie wybieraj losowej czcionki tylko dlatego, że Ci się podoba. Jeśli masz strategię brandingową, użyj czcionek, które chcesz powiązać ze swoją firmą w oparciu o to, co wiesz o docelowych odbiorcach i ich preferencjach. Możesz użyć typografii, aby przyciągnąć uwagę, zachowując jednocześnie porządek i porządek.

karty menu w restauracji

ZABARWIENIE

Podobnie jak w przypadku typografii, unikaj losowych kolorów w swoim menu. Użyj spójnej palety kolorów na wszystkich materiałach, aby uzyskać jednolity wygląd. Twoja paleta kolorów może wpływać na emocje i koncepcje, które Twoi klienci kojarzą z Twoim jedzeniem, więc nie spiesz się, aby wybrać najlepsze kombinacje, które pasują do osobowości Twojej restauracji.

TON GŁOSU

Jest to zwykle pomijany aspekt brandingu, zwłaszcza w przypadku projektowania menu, ale jest równie ważny jak typografia i paleta kolorów, aby zachować spójny nastrój i nawiązać kontakt z odbiorcami. Istnieje wiele sposobów na dodanie markowego głosu do swojego menu. W zależności od osobowości Twojej marki, na przykład, możesz chcieć wykazać się kreatywnością w sposobie nazywania i opisywania potraw.

FOTOGRAFIA A ILUSTRACJE

W zależności od odbiorców i stylu dodanie wizualizacji do menu będzie pomocne, a nawet konieczne, ale wiąże się to z pewnymi problemami. Jeśli zamierzasz użyć własnych zdjęć, musisz upewnić się, że są to zdjęcia wysokiej jakości. Nie można powiedzieć wystarczająco dużo, wysokiej jakości zdjęcia są niezbędne. Jeśli masz źle oświetlone lub niewyraźne zdjęcia, lepiej nie wyświetlaj ich w menu. Nie zamieściłbyś rozmazanego zdjęcia w mediach społecznościowych, więc dlaczego miałbyś umieścić je w swoim menu?

Uporządkuj swoje zdjęcia tak, aby były pomocne, a nie przeszkadzały. Problem polega na tym, że czasami mentalny obraz talerza, jaki ma twój klient, nie zgadza się z twoim zdjęciem. A czasem mogliby pokochać to danie, ale sposób, w jaki wygląda na zdjęciu, tak starannie wykonany, jak to tylko możliwe, nie sprawia, że czują się nim szczególnie zainteresowani.

karty menu w restauracji

Potencjalnym rozwiązaniem pozwalającym uniknąć tego ryzyka jest używanie ilustracji zamiast zdjęć; ponieważ możesz sprawić, by współpracowały z twoją ogólną estetyką i pomóc swoim klientom w stworzeniu własnego wizerunku mentalnego w oparciu o ilustrację i opis. Często dobre przykłady tego typu wizerunku można zobaczyć na tablicach w kawiarniach i pizzeriach. Oczywiście nie wszystkie marki działają dobrze z ilustracjami, więc pamiętaj, aby rozważyć własną markę i wybrać to, co jest dla Ciebie najlepsze.

Nasi specjaliści od brandingu mogą przeanalizować Twoje cele biznesowe i grupę docelową, aby napisać dostosowany plan brandingowy dla Twojej restauracji. Daj nam znać, jak możemy pomóc.

DANIA NA WYNOS W PROJEKTOWANIU MENU

Niezależnie od tego, czy jesteś nową restauracją, czy marką o ugruntowanej pozycji, ważne jest, aby jak najlepiej wykorzystać swoje menu. Zacznij traktować swoje menu nie jako zwykłą listę dań, ale jako bezpośredni kanał komunikacji i narzędzie do budowania więzi z kimś, kto może stać się lojalnym klientem. Poświęć zasoby, aby Twoje menu było idealne dla Twojej firmy. Spraw, aby był to markowy materiał sprzedażowy, który zainspiruje Twoich klientów. Używaj pysznych zdjęć potraw i wskaż klientom najlepsze dania. Skorzystaj z tych wskazówek, aby zaprojektować menu, które spełni swoje zadanie, pomagając klientom wybrać najlepszy dla nich posiłek. Zbuduj więź i spraw, by chcieli wrócić ponownie.

Zamów projekt i druk menu do restauracji