Dlaczego warto zainwestować w logo?

Przedsiębiorcy dzielą się na dwa typy: jedni na samym początku swojej ścieżki biznesowej chcą oszczędzać i inwestują tylko w najważniejsze rzeczy, a drudzy natomiast od razu zatrudniają grafika, który wykona dla nich profesjonalne logo. Czy tego chcesz, czy nie – dobrze wykonane logo kreuje wizerunek Twojej firmy. Nie należy więc pomijać tak istotnej kwestii – warto już od samego początku istnienia działalności utrwalić ludziom w głowach odpowiedni wizerunek firmy. Wiąże się to z kosztami, jednakże siedziba, witryna internetowa oraz pracownicy, to nie wszystko, o czym powinieneś pomyśleć, chcąc prowadzić swój biznes. Brak logo sprawi, że Twoja firma szybko zniknie w gąszczu innych, działających w tej samej branży lub jej podobnych.

Dobrze wykonane logo powinno wzbudzać jakieś emocje, przekazywać zasady lub wartości. Co więcej, niezbędne może być także sugerowanie profilu prowadzonej przez Ciebie działalności. Celem jest, aby łatwo zapadało w pamięć i wywierało pozytywne wrażenie. Z jakim okresem w roku najbardziej kojarzy Ci się Coca-Cola i czy przypadkiem nie są to święta? Być może taki obraz marki zbudowany jest przez coroczne grudniowe kampanie, a może wszystko spowodowane jest czerwono-białymi kolorami, które na myśl przywodzą… Świętego Mikołaja?

Większość ludzi to wzrokowcy – ludziom zdecydowanie łatwiej zapamiętuje się proste znaki niż niezwykle skomplikowane nazwy.

Czym charakteryzuje się dobre logo firmowe?

Dobre logo firmowe powinno być przede wszystkim czytelne. Złym pomysłem jest stosowanie nadmiaru kolorów, a jeszcze gorszym – nieumiejętne ich łączenie. Od dłuższego czasu można zauważyć trend na to, aby logo było najbardziej jak to tylko możliwe uproszczone. Nie bez powodu – niezwykle poprawia to jego czytelność i ułatwia zapamiętanie. Kojarzysz białą literkę na błękitnym tle? Ciężej o prostsze logo, a mimo wszystko przed oczami masz teraz najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy.

Logo nie może być przypadkowym znakiem lub grafiką, która nie ma żadnego związku z Twoją marką. Raz zobaczone, powinno zapaść w pamięć i od razu kojarzyć się z profilem Twojej działalności. Najgorszym, co możesz zrobić, to skopiować istniejące już logo innej firmy – jako przedsiębiorca automatycznie stawiany jesteś w roli człowieka innowacyjnego i pomysłowego. Jak wypadniesz w oczach potencjalnych klientów, jeśli wykażesz się takim brakiem kreatywności? Pamiętaj, że możliwości przedstawienia firmy za pomocą logo są nieograniczone, nawet jeśli w tej samej branży działa już wiele innych, podobnych do Twojej, przedsiębiorstw.

Dobre logo powinno być również uniwersalne. Trendy mają do siebie to, że przemijają, a w ich miejsce po jakimś czasie pojawią się nowe – czasem nawet zupełnie inne. Nie powinno Ci zatem zależeć na tym, aby Twoje logo było modne – nie będziesz go przecież zmieniał za każdym razem, kiedy nadejdzie nowa moda. W ogóle nie powinieneś zakładać zmiany logo – takie działanie nie jest dobrze widziane przez klientów, dlatego lepiej zadbać o to, aby logo było ponadczasowe. Nawet jeśli wiele wielkich marek decydowało się na odświeżenie logo, to raczej nie była to wielka rewolucja. Przykładem może być tutaj Pepsi – każde kolejne logo nawiązywało do poprzednich i w gruncie rzeczy nie różniło się od nich drastycznie.

Gotowe logo czy zaprojektowane od podstaw - co wybrać?

Wciąż nie brakuje osób, które decydują się na zakup gotowego logo. Takie działanie jednak nie sprawdzi się, jeśli myślisz o rozwoju swojej firmy w poważny sposób. Najlepiej będzie zgłosić się do profesjonalisty, który nie tylko wie, jak oddać wyjątkowość Twojej firmy za pomocą  logo, ale również potrafi wyróżnić je na tle innych, podobnych działalności. Znający się na swojej branży projektant doskonale poradzi sobie z wykreowaniem wizerunku Twojej firmy i zrobi to profesjonalnie. Nie osiągniesz takiego samego efektu, decydując się na zakup gotowej pracy. Jeśli chcesz przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów, musisz zadbać o to, aby logo kojarzyło im się właśnie z Twoją firmą.

Warto, abyś zdawał sobie sprawę również z tego, że logo jest takim elementem wizerunku Twojej firmy, na którym nie powinieneś oszczędzać. Za dobrze wykonane logo zapłacisz raz. Jeśli postanowisz nieco oszczędzić, prawdopodobnie czekać będą Cię kolejne wydatki.

Czy już wiesz, dlaczego powinieneś posiadać swoje logo? Nasi specjaliści chętnie pomogą Ci w wykreowaniu wizerunku Twojej firmy – serdecznie zachęcamy Cię do kontaktu.

projektowanie logo kędzierzyn-koźle

Zamów projekt graficzny logo