Co to jest program Google Local Guide?
Jak zdobyć korzyści i odznaki

 Google Moja Firma

Lokalni przewodnicy Google piszą opinie, udostępniają zdjęcia, dodają lub edytują informacje o firmie oraz sprawdzają fakty w Mapach Google. Dołączenie do programu Lokalni przewodnicy jest szybkie i proste, dzięki czemu możesz zdobywać punkty i korzyści ze swojego wkładu Google w ciągu zaledwie kilku minut. Dowiedz się, jak zostać Lokalnym Przewodnikiem i pomóż uczynić Mapy Google lepszym miejscem na informacje o firmie.

Trudno zaprzeczyć, że wyszukiwanie lokalne jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek. Istnieją niezliczone statystyki, które leżą u podstaw tego twierdzenia, takie jak fakt, że 46% wszystkich wyszukiwań w Google odbywa się z zamiarem znalezienia lokalnych informacji.

Nie można również zaprzeczyć, że treści generowane przez użytkowników (UGC) szybko zyskują na znaczeniu w tym kontekście, a rosnąca ilość danych sugeruje, że jest to krytyczne narzędzie w procesie decyzyjnym.

W tym internetowym krajobrazie Lokalni przewodnicy Google nabrali nowego znaczenia.

Szybko cofnijmy się jednak o krok, zanim zagłębimy się w Lokalne przewodniki Google, ponieważ rola treści generowanych przez użytkowników w podróży klienta i psychice użytkownika online jest niezwykle istotna dla koncepcji Lokalnych przewodników jako całości.

Według badań przeprowadzonych przez Salesforce,treści generowane przez użytkowników już w 2016 roku wykazywały oznaki swojego znaczenia. Poinformował, że strony z treściami generowanymi przez użytkowników cieszyły się szeregiem korzyści z wydajności, w tym 90% wzrostem czasu spędzonego w witrynie, 50% wzrostem wskaźników zaangażowania, 73% poprawą kliknięć e-maili i 10% wzrostem konwersji.

Cztery lata do przodu, a BazaarVoice 2020 Shopper Experience Index definitywnie stwierdza, że coraz więcej marek umożliwia swoim klientom „popieranie i sprzedawanie w ich imieniu”. Co istotne, Indeks Doświadczeń mówi, że konsumenci kontrolują teraz strony produktów, a treści generowane przez użytkowników zastępują tradycyjne karuzele obrazów. Oceny produktów konsumenckich, recenzje, obrazy przesłane przez konsumentów oraz pytania i odpowiedzi odgrywają kluczową rolę w decyzjach zakupowych.

Ważne jest również, aby pamiętać, że ludzie ufają ludziom. Wielu konsumentów, zwłaszcza pokolenie Millenialsów, nie ufa reklamom i treściom generowanym przez markę. W rzeczywistości 84% Millenialsów klasyfikuje siebie jako nieufnych wobec tradycyjnego marketingu. To pozostawia rówieśników jako najbardziej zaufaną formę rekomendacji, jeśli chodzi o wszystko, od znalezienia restauracji i rezerwacji hotelu po znalezienie wykonawcy lub wybór weterynarza.

Indeks doświadczeń potwierdza to, a jego wyniki ujawniają, że istnieje 159% wzrost przychodów od odwiedzających, którzy angażują się w recenzje. Badania naukowe przytaczają również empiryczne dowody na to, że recenzje mają znaczący wpływ na sprzedaż online; na przykład w branży turystycznej zaledwie 10% wzrost liczby opinii użytkowników doprowadził do ponad 5% wzrostu rezerwacji.

Nasze własne badania śledziły ten trend w ciągu ostatniej dekady. Z roku na rok okazuje się, że zdecydowana większość (ponad 8 na 10 osób w zeszłym roku) czyta recenzje online dla lokalnej firmy, podczas gdy 89% osób w wieku 35-54 lat ufa recenzjom online tak samo jak osobistym rekomendacjom.

Lokalni przewodnicy i Google Local Guides


Co to ma wspólnego z Lokalnymi przewodnikami Google? Trafność i wpływ UGC bezpośrednio leżą u podstaw funkcji Lokalnych przewodników Google.

Google twierdzi, że Przewodnicy to ludzie, którzy „piszą recenzje, udostępniają zdjęcia, odpowiadają na pytania, dodają lub edytują miejsca i sprawdzają fakty w Mapach Google”. Są to wszystkie przykłady treści generowanych przez użytkowników. Wyszukiwarka twierdzi, że miliony ludzi na całym świecie polegają na informacjach udostępnianych przez przewodników, aby zdecydować, gdzie się udać i co robić.

To sprawia, że Lokalni przewodnicy Google są ważnymi lokalnymi influencerami, którzy mogą pomóc w kształtowaniu popularności lokalnych firm, dzięki zaufaniu, jakie konsumenci naturalnie pokładają w informacjach udostępnianych przez rówieśników, a nie marki.

Program Lokalni przewodnicy jest najściśliej powiązany z Mapami Google, a punkty i nagrody dla przewodników są ukierunkowane na wkład w Mapy.

Dlaczego Lokalni przewodnicy Google?


Google opisuje swoich Lokalnych przewodników jako społeczność. Członkowie społeczności to lokalni konsumenci, którzy wychodzą i oceniają lokalne firmy, robią zdjęcia, dzielą się swoimi doświadczeniami, zostawiają recenzje, odpowiadają na pytania oparte na ich bezpośredniej wiedzy na temat tych firm, dodają miejsca niewymienione w Mapach i sprawdzają fakty.

Uczestnictwo jest nagradzane punktami, odznakami i atutami. System nagród mówi nam, że ta praca ma znaczenie dla Google, co nie powinno dziwić. Przewodnicy działają jak armia weryfikatorów faktów i badaczy z butami na ziemi na całym świecie. Przewodnicy wyruszają na ulice, szukając, notując i przesyłając informacje o lokalnych firmach w czasie rzeczywistym. Są umysłem ulowym dla wyszukiwarki, pomagając jej zapewnić, że jej produkt Mapy jest dokładniejszy, bardziej aktualny i lepszy od konkurencyjnych ofert. Nie jest przesadą stwierdzenie, że praca, którą przewodnicy wykonują w swoich miastach i miasteczkach na całym świecie, zasila cały ekosystem Map.

Należy tutaj zauważyć, że działania wykonywane przez Przewodniki nie są ograniczone do tych, którzy zarejestrują się w programie. Nawet bez rejestracji w Google Local Guide możesz wykonywać wiele takich samych funkcji. Możesz na przykład zostawić bezstronną recenzję firmy w wyszukiwarce lokalnej za pośrednictwem Opinii Google. Możesz przesłać własne zdjęcia lokalnej firmy, które następnie będą wyświetlane w wyszukiwarce lokalnej i w profilu Google Moja Firma tej firmy. Możesz też zadać pytanie, zasugerować zmianę w wizytówce lokalnej firmy i odpowiedzieć na pytania Google, np. czy lokalizacja jest dostępna dla wózków inwalidzkich, klikając link „Udostępnij najnowsze informacje” w wyszukiwarce lokalnej.

Różnica polega na tym, że jako Lokalny przewodnik Google Twój wkład będzie powiązany z grywalizacją, co oznacza, że im więcej udostępnisz, tym więcej punktów i nagród otrzymasz.

Jak dołączyć do programu Google Local Guide?

 

Bardzo łatwo jest dołączyć do programu Google Local Guides. Tak proste, że możesz zarejestrować się w ciągu kilku minut.

Krok 1

Zaloguj się na swoje konto Google, a następnie przejdź do strony rejestracji Lokalnych przewodników.

Jeśli masz włączoną lokalizację na swoim urządzeniu, zobaczysz, że Twoje miasto zostanie wstępnie zaludnione. Jeśli nie, po prostu dodaj swoją lokalizację, potwierdź, że masz ponad 18 lat i zgódź się na otrzymywanie e-maili.

Krok 2

Jesteś teraz zarejestrowany i możesz zacząć wpłacać składki do Map Google. Na pulpicie nawigacyjnym znajdziesz film powitalny i opcję pozostawienia pierwszej recenzji.

Po prostu wyszukaj miejsce, które chcesz przejrzeć, a następnie kliknij przycisk „Współtwórz”, aby zacząć zdobywać punkty, odznaki i nagrody.

Krok 3

Po dodaniu nazwy lokalnej firmy, którą chcesz sprawdzić, Google zada Ci serię pytań na podstawie rodzaju sprawdzanej firmy.

Jeśli na przykład oceniasz hotel, zostaniesz poproszony o ogólną ocenę gwiazdkową, a następnie informacje o rodzaju podróży (biznesowa, wakacje, solo, przyjaciele, rodzina itp.). Będziesz także mógł przypisywać indywidualne oceny w gwiazdkach do pokoi, lokalizacji i usług oraz przesyłać obrazy.

Krok 4

Możesz teraz również zacząć wpłacać wkład bezpośrednio do Map Google. Po prostu przejdź do Map, a będziesz mógł sprawdzać fakty i weryfikować informacje przesłane przez innych użytkowników na temat firm w pobliżu Twojej lokalizacji oraz wprowadzać zmiany w nieprawidłowych informacjach.

Jeśli włączysz historię lokalizacji, Google będzie Ci też sugerować miejsca do sprawdzenia i zweryfikowania na podstawie tego, gdzie byłeś.

Jak odblokować punkty i plakietki Przewodnika lokalnego Google?

Jak wspomniano, Lokalni przewodnicy Google mają silny aspekt grywalizacji, a każdy przewodnik jest nagradzany za swój wkład punktami i odznakami. Te punkty i odznaki można wymieniać na nagrody u partnerów Google. Aby zacząć zdobywać punkty, musisz wnieść wkład do Map, a następnie zwiększyć swoją aktywność, aby zdobywać odznaki.

Składki:

  • Zlicz lokalną firmę, przyznając jej ocenę
  • Przeglądanie lokalnej firmy
  • Udostępnianie zdjęć
  • Prześlij wideo
  • Odpowiedz na pytanie dotyczące odwiedzonego miejsca w Mapach Google
  • Zadaj pytanie i/lub odpowiedz na panel informacyjny w wyszukiwarce lokalnej
  • Edytuj informacje
  • Dodawanie brakującego miejsca
  • Sprawdź fakty

Jakie korzyści i korzyści są dostępne dla Lokalnych przewodników Google?

Każdy rodzaj wkładu dokonanego za pośrednictwem programu Lokalnych przewodników Google (np. pozostawienie recenzji, przesłanie zdjęcia, udzielenie odpowiedzi na pytanie, wprowadzenie zmian lub dodanie brakujących miejsc) przyniesie Ci określoną liczbę punktów. Jeśli na przykład przejrzysz lokalną firmę, zdobędziesz 10 punktów. Jeśli Twoja recenzja jest bardziej szczegółowa i przekracza 200 znaków, otrzymasz 10 punktów bonusowych. Dodaj zdjęcie i zdobądź kolejne pięć punktów i tak dalej.

Podobnie jak w grze wideo, im więcej punktów zdobędziesz, tym wyższy poziom osiągniesz.

Dojdź do określonego poziomu, a otrzymasz odznakę. Wnieś więcej wkładu, aby zdobyć więcej punktów i poruszać się po poziomach, a także zdobędziesz lepsze odznaki. Odznakę otrzymasz dopiero po osiągnięciu poziomu czwartego i wyższego, co wymaga 250 punktów. Poziom 10 jest najwyższy i wymaga 100 000 punktów. Jeśli Twój wkład zostanie usunięty z powodu naruszenia zasad Map,zdobyte punkty zostaną odjęte.

Google często odwołuje się do korzyści, z których możesz korzystać jako uczestnik Lokalnych przewodników Google. Prawdopodobnie będą one najbardziej interesujące dla tych, którzy są entuzjastycznymi użytkownikami Google, a Google opisuje jedną z podstawowych korzyści jako wczesny dostęp do nowych funkcji Google. Mówi również, że Lokalni przewodnicy Google mogą otrzymywać specjalne korzyści od partnerów, ale nie wyjaśnia, jakie mogą być te korzyści ani od jakich partnerów będą pochodzić.

W tym wątku Reddit niektóre przewodniki zgłaszają otrzymywanie gratisów, takich jak skarpetki, pieniądze z kursów Udemy, bezpłatne etui na telefon i 1 TB bezpłatnego miejsca w Google przez okres dwóch lat. Inni twierdzą, że nie otrzymali żadnych korzyści od partnerów. W tym samym wątku niektórzy przewodnicy podejrzewają również, że te korzyści partnerskie zostały powstrzymane, aby rozprawić się z oszustwami w Mapach. Jest to możliwe, biorąc pod uwagę frustrację lokalnej społeczności wyszukiwania z lokalnymi przewodnikami, którzy nadużywają i niewłaściwie wykorzystują system, aby podnieść swoje punkty.

Google twierdzi, że odznaki dają Przewodnikowi uznanie za ich wkład, więc dla tych, którzy szczycą się swoją lokalną wiedzą, odznaka może być wystarczającą nagrodą.

Czy bycie Lokalnym Przewodnikiem Google może pomóc w SEO?

Zła wiadomość, jeśli zarejestrowałeś się jako Lokalny przewodnik Google, aby zwiększyć swoją obecność w wyszukiwarce lokalnej; pogląd, że możesz łatwiej wprowadzać sugerowane zmiany w profilach Google Moja Firma jako Lokalni przewodnicy Google, jest mitem. Wszystkie zmiany są sprawdzane przed ich pojawieniem się w Mapach lub wynikach wyszukiwania. Tak więc, chociaż nie ma korzyści SEO z dołączenia do platformy, może być wiele wad dla lokalnych firm.

Wielu lokalnych specjalistów od wyszukiwania zgłasza, że niektórzy przewodnicy są zbyt skoncentrowani na zdobywaniu punktów, co oznacza, że zamiast wnosić ważne wkłady, które są pomocne dla użytkowników Map i uczciwe dla firm, będą robić bezsensowne komentarze po prostu po to, aby dodać punkty do swojego profilu za swój „wkład”.

Google wprowadził zasady zapobiegające oszukiwaniu systemu przez Przewodników w celu uzyskania fałszywych korzyści dla własnej firmy. Polityka treści stanowi, że wszystkie wpisy powinny być dokładnym odzwierciedleniem lokalizacji, a także można wykryć „nieodpowiednie recenzje”, w tym fałszywe i spamowe recenzje. Jeśli naruszysz zasady, obraźliwe treści zostaną usunięte, a punkty odjęte z Twojego profilu.

Recenzje Google Local Guide mają zwykle pierwszeństwo, jeśli chodzi o recenzje wyświetlane w Google Moja Firma, ale nie powinno to mieć znaczenia dla Ciebie jako właściciela firmy, ponieważ Google nie pozwala Ci recenzować własnej firmy.

Jednak od daty publikacji tego artykułu Google wydaje się testować nową funkcję, za pomocą której lokalni przewodnicy na poziomie 5 lub wyższym są proszeni o przekazanie opinii na temat tego, które recenzje biznesowe są

Może to być korzystne dla Twojej firmy, jeśli pozwoli Ci głosować na ulubione recenzje i poprawić w ten sposób swój profil recenzji!

Konkluzja

Lokalni przewodnicy Google pełnią ważny obowiązek w Mapach Google, oferując recenzje, edytując nieprawidłowe informacje, dodając brakujące miejsca oraz udostępniając zdjęcia i filmy. Ten wgląd jest przydatny dla lokalnych konsumentów, a grywalizacja systemu sprawia, że jest to zabawny sposób dla zaangażowanych użytkowników wyszukiwania, aby zaangażować się w usługi Google.

To powiedziawszy, nie ma nagrody SEO za zarejestrowanie się w programie Google Local Guides, więc nie powinien on stanowić części żadnej lokalnej strategii wyszukiwania ani polegać na korzyściach, takich jak preferencyjne edycje lub lepsze rankingi.

Jak zostać lokalnym przewodnikiem