Jak utrzymać pozycjonowanie witryny po przeprojektowaniu?

Jeśli pracujesz nad przeprojektowaniem witryny, musisz zastanowić się, jak utrzymać rankingi SEO i autorytet domeny przed, po i w trakcie procesu. Tworząc nowy projekt strony internetowej, estetyka strony nie jest jedyną rzeczą, o którą musisz się martwić. Podczas tego procesu musisz poświęcić czas nie tylko na utrzymanie SEO, ale także poszukać sposobów na jego ulepszenie. Wiele firm często popełnia tragiczny błąd, myśląc, że przeprojektowanie strony internetowej nie wpłynie na SEO, ale tak właśnie jest. Jeśli nie zrobisz tego ostrożnie, możesz wymazać wszystkie swoje wcześniejsze działania SEO. Podczas dużych działań związanych z projektowaniem i programowaniem stron internetowych należy wziąć pod uwagę zarówno obszary techniczne, jak i nietechniczne.

Musisz podjąć określone kroki, aby upewnić się, że nie pogorszysz jakości SEO podczas przechodzenia ze starej witryny do nowej. W tym poście dowiesz się o najlepszych praktykach przeprojektowywania SEO i o tym, jak upewnić się, że nie stracisz wartości SEO.

Przeprojektowanie witryny SEO – kluczowe obszary do rozważenia

Podczas przebudowy witryny należy wziąć pod uwagę trzy główne obszary, aby utrzymać pozycję w rankingu SEO:

  • Co działa z Twoimi obecnymi działaniami SEO
  • Typowe wyzwania, które mogą wystąpić podczas przeprojektowania
  • Zmiany, które nadejdą wraz z nową stroną internetową

Skupiając się na tych trzech obszarach, będziesz w stanie rozpoznać swoje słabości SEO, aby poprawić te obszary. Oprócz utrzymywania rankingów, powinieneś także pracować nad ich poprawą.

Jak monitorować SEO i jak stwierdzić, co działa?

Śledzenie słów kluczowych

Jeśli obecnie monitorujesz swoje rankingi i prowadzisz kampanie dotyczące tych słów kluczowych, powinieneś mieć dużo danych do analizy. Powinieneś wiedzieć konkretnie: słowa kluczowe, dla których pozycjonujesz, mapowanie dla każdego słowa kluczowego, dokładne miejsce w rankingach i strony, które przynoszą największy ruch organiczny.

Typowe wyzwania związane z SEO podczas przebudowy strony internetowej

Kiedy pracujesz nad przeprojektowaniem witryny, może pojawić się wiele problemów, gdy koncentrujesz się na rebrandingu, pracujesz nad poprawą komfortu użytkownika i aktualizujesz zaplecze. Oto lista obszarów, które mogą powodować wyzwania:

  • Treść, która została usunięta
  • Treść, która się zmienia
  • Treść może się przemieszczać w oparciu o nawigację nowej witryny lub mapę witryny
  • Adresy URL mogą ulec zmianie
  • Zmiany optymalizacji na poziomie strony
  • Dodawanie nowej treści, nowych sekcji, nowej technologii i nowych funkcji
  • Nowe problemy techniczne
  • Edycje struktury linków wewnętrznych
  • Zmiany domeny lub subdomeny
  • Zmiany protokołu

Wszystkie te obszary mogą wpłynąć na SEO w przeprojektowaniu. Przy tak wielu możliwych wyzwaniach może być trudno dokładnie określić, czym należy się zająć. Jednym z największych wyzwań byłaby zmiana domeny. Inne obszary są również ważne, a im więcej zmian wprowadzisz, tym bardziej złożone będzie utrzymanie SEO.

Jak przeprojektować swoją stronę internetową i nie stracić listy kontrolnej rankingów SEO?

Przed rozpoczęciem przebudowy ważne jest, aby zrozumieć najlepsze praktyki, które pozwolą Ci zachować rankingi SEO. Rozważ te parametry przeprojektowania przed rozpoczęciem:

Przeprowadź audyt SEO na swojej obecnej stronie

Audyt SEO

Powinieneś zacząć od przeprowadzenia audytu SEO swojej witryny, rozumiejąc wszystkie słowa kluczowe, dla których próbujesz się uszeregować i jakie strony są powiązane. Oprócz przekierowań powinieneś również martwić się o strony i konkretną optymalizację na stronie, która przechodzi od dewelopera do działającej witryny. Jeśli Twoja witryna zawiera dużo dynamicznej treści, jest to szczególnie pomocne.

Znaczenie historycznych indeksowań sieci

Zapisywanie danych indeksowania ze starej witryny to dobry pomysł. Możesz użyć narzędzia takiego jak Screaming Frog, aby załadować starą stronę i przeanalizować ją. Jeśli coś zniknie, użyj web.archive.org, aby pokazać starą strukturę i zawartość.

Optymalizacje na stronie

Indeksując swoją starą witrynę, możesz wyeksportować wszystkie kluczowe elementy na stronie, w tym tytuły, opisy, tagi alt i nagłówki. Ponownie, jeśli działa dobrze, staraj się nie zmieniać go zbytnio, chyba że nastąpiły znaczące zmiany w produktach lub usługach Twojej firmy. Powinieneś także martwić się o strony i konkretną optymalizację na stronie, która przechodzi od dewelopera do działającej witryny. Jeśli Twoja witryna zawiera dużo dynamicznej treści, jest to szczególnie pomocne.

Konfigurowanie przekierowań 301 i 302

Przede wszystkim musisz przekierować stare adresy URL na nowe. Jeśli wprowadzasz jakiekolwiek poważne zmiany w strukturze permalinków, będziesz potrzebować arkusza kalkulacyjnego wszystkich potrzebnych przekierowań. Po uruchomieniu nowej witryny przeszukaj starą listę adresów URL, aby upewnić się, że wszystko jest przekierowywane tak, jak powinno.

Kiedy używać przekierowań 301

Przekierowanie 301 to stałe przekierowanie z jednego adresu URL na drugi. To przekierowanie ma miejsce w przypadku odwiedzających witrynę i wyszukiwarek. W wielu przypadkach przekierowanie 301 może być lepsze dla SEO niż tymczasowe, ponieważ przenosi również linki przychodzące, około 90 do 99% kapitału linków. W większości przypadków jest to preferowana metoda implementacji przekierowań w nowej witrynie.

Konfigurowanie przekierowań 302

Przekierowanie 302 jest tymczasowe i przekierowuje użytkowników i wyszukiwarki na żądaną stronę przez krótki czas, aż do jego usunięcia. Ponieważ jest tymczasowy, oznacza to, że powinieneś go używać podczas aktualizacji strony internetowej, aby użytkownicy mieli bezproblemową obsługę. Wiele z 302 przekierowań może w rzeczywistości zaszkodzić SEO, więc korzystaj z nich rozważnie.

Jak zachować strukturę strony podczas przeprojektowania

Struktura strony ma wiele wspólnego z rankingami SEO. Dzieje się tak, ponieważ zapewnia dobre wrażenia użytkownika, ponieważ może znaleźć rzeczy, których szuka, przy mniejszym nakładzie pracy. Im bardziej atrakcyjna jest Twoja witryna dla użytkowników, tym bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek. Jeśli Twoja witryna ma niskie współczynniki klikalności i krótki czas przebywania, wyszukiwarki źle ją ocenią.

Dodając stronę, trzymaj się tej samej struktury. Na przykład możesz mieć nazwa witryny internetowej.com/solutions/solution1. Jeśli dodasz inne rozwiązanie, zachowaj je pod rozwiązaniami strony nadrzędnej.

Naprawdę nie ma powodu, aby porzucić obecną strukturę strony i stworzyć coś zupełnie nowego, chyba że Twoja firma zmieniła to, co oferuje.

Pamiętaj, aby zaktualizować mapę witryny XML

Zaktualizuj mapę witryny XML i prześlij ją do wyszukiwarek. Twoje 301, struktura strony, nawigacja i mapa witryny XML powinny być spójne i wyświetlać nową strukturę witryny.

Przejrzyj i zaktualizuj linki zwrotne swojej witryny

Linki zwrotne mają kluczowe znaczenie dla poprawy pozycji SEO. Przejrzyj wszystkie linki zwrotne, które wskazują na Twoją witrynę, a jeśli okaże się, że będą one kierować do stron, które usuwasz lub zmieniasz, spróbuj skontaktować się z tymi witrynami, aby zaktualizować linki wsteczne. Możesz również tworzyć przekierowania, jeśli nie jest to możliwe ze względu na ilość.

Struktura linków wewnętrznych

Bądź bardzo świadomy zmian, które wprowadzasz w wewnętrznej strukturze linków. Pomocne mogą być również dane indeksowania. Jeśli wprowadzisz zmiany w wielu adresach URL, będziesz mieć uszkodzone linki w swoich treściach, więc musisz przeprowadzić audyt. Dostępne są wtyczki, które mogą to ułatwić, ponieważ nie chcesz ich usuwać, ponieważ może to mieć negatywny wpływ.

Zachowanie wysokiej jakości treści SEO

Jeśli masz treści na stronach, które działają dobrze, pozostaw je bez zmian. Zminimalizuj wszelkie zmiany w treści o wysokiej pozycji. Zachowanie SEO obrazu i wideo jest również bardzo ważnym krokiem, o którym należy pamiętać podczas przeprojektowywania witryny. Przenosząc te zasoby do nowej witryny, zachowaj wszystkie metadane i nazwy plików bez zmian.

Użyj Google Search Console, aby sprawdzić swoją witrynę

Konsola wyszukiwania Google

Tutaj znajdziesz informacje diagnostyczne bezpośrednio od Google. Możesz także śledzić 301 i 404, aby upewnić się, że zrobiłeś wszystko poprawnie. Spójrz na kartę Ruch związany z wyszukiwaniem > Analiza wyszukiwania, która zawiera wiele przydatnych informacji o kliknięciach, wyświetleniach, współczynniku klikalności i średniej pozycji.

Monitoruj swoje rankingi i ruch organiczny

Należy się spodziewać pewnych wahań w przypadku przeprojektowania strony internetowej. Powinieneś utworzyć główny arkusz kalkulacyjny słów kluczowych, który zawiera pozycję każdego miesiąca w rankingu dla każdego słowa kluczowego oraz stronę, na którą to słowo kluczowe jest mapowane. Nie jest możliwe śledzenie każdego słowa kluczowego dla Twojej witryny, więc warto również pamiętać, które strony mają wysoki ruch organiczny w odesłaniach.

Przetestuj, przetestuj ponownie – techniczne audyty witryn i nie tylko

Nigdy nie zakładaj, że działająca witryna będzie działać tak samo jak witryna deweloperska. Prawdopodobnie zainwestowałeś dużo czasu i zasobów w testowanie, ale w prawdziwym świecie wszystko może się zmienić. Możesz użyć technicznego narzędzia do audytu witryny, takiego jak Moz, Ahrefs lub DeepCrawl, które powinno zapewnić wgląd w problemy techniczne.

Ponadto rozważ uruchomienie witryny za pomocą narzędzia do testowania przyjaznego dla urządzeń mobilnych, aby zobaczyć, jak sobie radzi. Sprawdź również szybkość każdej strony za pomocą narzędzia do pomiaru szybkości strony. Na koniec nie zapomnij o znacznikach schematów na stronie.

Jak uniknąć tych błędów związanych z przeprojektowaniem witryny SEO?

Teraz, gdy omówiliśmy wszystko, co powinieneś zrobić, oto ostrzeżenie, aby uniknąć błędów, które mogą kosztować Cię w rankingu SEO.

  • Nie zaczynaj od zera treści: jeśli masz treści, które są w rankingu, nie porzucaj ich. Nieprzenoszenie skutecznej zawartości do nowej witryny może kosztować Cię w rankingach.
  • Nie zapomnij o przekierowaniach: gdy odwiedzający otrzymują błędy „nie znaleziono strony”, oznacza to, że strony zostały usunięte z indeksu Google.
  • Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym; nie umieszczanie tego na nowej stronie jest błędem, którego należy unikać.
  • Nie zapomnij zaktualizować linków wychodzących w razie potrzeby.
  • Nie przeocz stron, które mają wysokie rankingi i wiele linków zwrotnych. Możesz użyć Ahrefs, aby je znaleźć i zachować lub przenieść.

Przeprojektowanie strony internetowej to ruch, który większość firm powinna wykonać w miarę rozwoju marki. Powinieneś postępować zgodnie z tymi najlepszymi praktykami, aby utrzymać rankingi SEO po przeprojektowaniu witryny. Nie chcesz zaczynać od nowa, tak jakby Twoja witryna nigdy nie istniała. Postępuj zgodnie z tą obszerną listą kontrolną, aby nic nie zostało pominięte.

Jeśli masz pytania dotyczące utrzymania całego tego ciężko zarobionego SEO po przeprojektowaniu witryny, skontaktuj się z nami w sprawie pytań lub pomocy w rozpoczęciu pracy z nowymi planami witryny.