Dlaczego katalogi i broszury są ważne?

Czy w obliczu otaczającego nas cyfrowego świata nadal ważne jest posiadanie dobrze zaprojektowanej broszury? Odpowiedź brzmi tak. Broszura firmowa jest nieodłączną częścią procesu budowania marki wraz z witryną internetową, sieciami społecznościowymi, reklamą i działaniami marketingowymi.

Jakie korzyści przynoszą broszury i katalogi?

To ważna literatura dotycząca Twoich produktów i usług, którą potencjalny klient może zabrać ze sobą. Broszura trzyma oblicze Twojej firmy w ich rękach – iw ich głowach. To przypomnienie Twoich usług. Oto kilka kluczowych zalet posiadania broszury dla Twojej firmy lub firmy:

 

  • Dobrze zaprojektowana broszura stanowi doskonałe wprowadzenie do Twojej firmy.
  • Dokładnie dystrybuowane broszury mogą zwiększyć widoczność Twojej firmy.
  • Broszury to świetne narzędzia marketingowe, gdy docierają do nowych klientów.
  • Broszury mogą stanowić pozytywną prasę na temat Twojej firmy.
  • Broszury są idealne na targi i nawiązywanie kontaktów.

Chciałbym również zwrócić uwagę na znaczenie posiadania odpowiedni rodzaj broszury. Źle zaprojektowana broszura może powiedzieć tyle samo o Twojej firmie, co dobrze zaprojektowana, więc upewnij się, że wysyła dokładnie taki komunikat, jakiego oczekujesz. Wykwalifikowany grafik będzie z Tobą pracował nad stworzeniem odpowiedniego wyglądu za pomocą właściwych słów, które dotrą do właściwych odbiorców – tych, do których chcesz dotrzeć.

 

  • Zawsze mówię moim klientom, aby to było proste. Potrzebujesz przekonującego projektu z wizualizacjami, wraz z punktorami z krótkim tekstem, który wzbudzi zainteresowanie, a nie akapit po akapicie tekstu. Za dużo treści i Twój potencjalny klient odłoży broszurę i nie będzie dalej czytał.
  • Upewnij się, że tekst w Twojej broszurze przekazuje pozytywne przesłanie o Twojej firmie – takie, które potwierdza Twój sukces i sprawi, że ludzie będą chcieli korzystać z Twoich usług.
  • Dołącz krótkie wprowadzenie. Dostarczenie kilku informacji o tym, dlaczego pasjonujesz się tym, co robisz, przyciągnie klientów.
  • Podaj dokładnie, jakie usługi świadczysz lub czym zajmuje się Twoja firma. Wyjaśnij, aby ludzie wiedzieli, czego mogą od Ciebie oczekiwać.
  • Chociaż jest to oczywiste, często jest to pomijane: Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe znajdują się w broszurze – numery telefonów, adres strony internetowej, adresy e-mail, adresy w mediach społecznościowych itp.

Dobrze zaprojektowana, dobrze napisana broszura może pomóc w sprzedaży Twojej firmy. Jeśli chcesz rozwijać się jako firma i docierać do większej liczby klientów, a nie masz jeszcze broszury, pomyśl o tym.

 

Rodzaje katalogów

Katalogi szyte

Katalogi szyte charakteryzują się podwyższoną wytrzymałością – mogą być przeglądane wielokrotnie bez ryzyka uszkodzenia. Wydrukowane na odpowiedniej grubości papierze z uszlachetnieniami i zdobieniami, są doskonałym materiałem reklamowym dla każdej marki premium. Tego typu Katalog może liczyć nawet do 60 stron. To doskonałe miejsce do prezentacji wysokiej jakości zdjęć produktów, aranżacji i wizualizacji. Katalogi szyte to idealna opcja na wszelkiego rodzaju targi i prezentacje, a także na prezent dla stałych klientów. Drukowane materiały wysokiej jakości podnoszą prestiż marki oraz podkreślają jej szacunek wobec lojalnych klientów. Tego typu katalog będzie o wiele lepszym rozwiązaniem, niż przesłanie materiałów reklamowych drogą mailową. 

Katalogi szyte - menu

Menu to podstawa każdej restauracji, kawiarni, cukierni czy klubu. Jest wizytówką miejsca, ponieważ to właśnie po menu klient sięga w pierwszej kolejności. Jeżeli będzie ono nieestetycznie wykonane i niezbyt czytelne, istnieje duże ryzyko, że klient zrezygnuje z zamówienia. Dlatego warto zadbać, aby wygląd menu nie ustępował jakością potrawom i deserom serwowanym w danym miejscu. Do katalogu należy wykonać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, a te zaopatrzyć w czytelne opisy. Lepiej zrezygnować z bardzo ozdobnych krojów czcionek, ponieważ te utrudniają szybkie czytanie. Dodatkowo mogą być zupełnie nieczytelne dla osób z problemami ze wzrokiem. Idealna czcionka powinna być prosta, szczególnie gdy konieczne okaże się jej użycie w niewielkim rozmiarze. Wówczas wszelkie ozdobniki, a nawet kursywa sprawiają, że tekst jest mało czytelny, ponieważ litery zlewają się ze sobą. Opcjonalnie można zdecydować się na nieco większy format katalogu lub przeredagowanie treści. 

Katalogi – menu są przeglądane kilka, a nawet kilkanaście razy dziennie. Wertowane, przekazywane z rąk do rąk muszą zachować nienaganny wygląd przez długi czas. Tu z pomocą przychodzi szeroka gama folii zabezpieczających, które nie tylko zapobiegają takim typowym uszkodzeniom jak zalanie, ale także chronią przed zagnieceniami. Dzięki temu katalogów nie trzeba wymieniać co sezon, a to z kolei przełoży się na konkretne oszczędności. Zaoszczędzone w ten sposób środki można przeznaczyć na promocję w inny sposób lub pozostawić jako rezerwę na gorszy okres. 

Katalogi klejone PUR

Katalogi klejone są najczęściej spotykane w salonach meblowych, a także w niektórych sklepach z odzieżą. Zazwyczaj są dostępne w większej ilości tak, aby każdy zainteresowany klient mógł wziąć jeden egzemplarz. Szczególnie w przypadku salonów meblowych, takie katalogi są pomocne dla klientów. Mogą oni dzięki nim w zaciszu domowym wybrać poszczególne elementy wyposażenia.

Takie katalogi to bardziej ekonomiczne rozwiązanie, nastawione na ogólną promocję marki. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby i w ich przypadku zastosować grubszy papier lub uszlachetnienia. Katalogi są klejone w taki sposób, aby strony nie wypadły po pierwszym rozłożeniu. Dzięki temu klient może przejrzeć Katalog dowolną ilość razy i wybrać interesujący go produkt. 

Klejone Katalogi to także świetna propozycja dla mobilnych konsultantów. Taki katalog można wraz z innym materiałami promocyjnymi wręczyć klientowi, np. podczas pomiarów otworów drzwiowych. W katalogu można zaznaczyć wybór klienta lub dać klientowi czas do namysłu – na okładce katalogu warto umieścić dane kontaktowe lub wręczyć go wraz z wizytówką. 

Katalog drukowany jest definiowany jako broszura ułożona w taki sposób, aby prasa została przycięta i złożona – i ustawiona we właściwej kolejności czytania. Katalog biznesowy zawiera listę sprzedawanych towarów lub usług wraz z ich opisem i cenami, publikowany w formie drukowanego dokumentu.

Pomaga to w zrozumieniu wymaganych towarów, ich lokalizacji i pokazuje status poszczególnych artykułów. Zobacz więcej powodów, dla których drukowane Katalogi są ważne dla Twojej firmy tutaj…

 

Znaczenie katalogu biznesowego

Katalogi zawierają szczegółowe informacje związane z Twoją działalnością, korzyściami związanymi z produktami i usługami. Świetny projekt katalogu może również:

  • Przyciągnij swoją grupę docelową dzięki treściom szytym na miarę
  • Generuj nowe leady klientów
  • Popraw swoją markę tożsamości, koncentrując się na atrybutach
  • Promuj swoją firmę i buduj zaufanie
  • Zachowaj w celach informacyjnych jako wygodny sposób przeglądania produktów
  • Wywieraj duży wpływ w porach sezonowych istotnych dla Twojej firmy
  • Zwiększ średnie wydatki obecnych klientów

Planowanie katalogu

Istnieją kroki, które możesz podjąć, aby zmaksymalizować sprzedaż poprzez produkcję katalogu. Wybór odpowiedniego rozmiaru katalogu może zależeć od rodzaju produktu, który chcesz reklamować. Zapoznaj się z poniższymi wytycznymi dotyczącymi rozmiarów katalogu:

  • 5” x 8,5” – zdjęcia produktów z krótkimi opisami używane głównie w przypadku małych produktów, takich jak biżuteria drukowana w wysokiej, cienkiej opcji
  • 6” x 6” lub 6” x 9” – produkty o minimalnych cechach najlepiej sprawdzają się w kształcie kwadratu lub prostokąta
  • 5” x 11” lub 9” x 12” – moda i odzież dobrze prezentują się w tych rozmiarach
  • 12” x 12” – ten duży rozmiar prezentuje większe produkty, takie jak sprzęt AGD

Struktura katalogów

Większość katalogów jest zaprojektowana w podobny sposób. Przed wydrukowaniem katalogu musisz określić:

Przednia i tylna okładka

Dołączanie zdjęć prezentowanych produktów na przedniej okładce, obok nazwy firmy, w czytelnym i zrozumiałym formacie

Strony wprowadzające

Identyfikacja Twoich produktów i usług oraz zapewnienie niezbędnego kontekstu i szczególnego skupienia się na zaangażowaniu zainteresowania

Spis treści

Lista działów podana na początku katalogu z tytułami działów lub krótkimi opisami z numerami stron startowych

Układ strony

Układ tekstu, obrazów i innych obiektów na stronie, w tym nagłówek, stopka i kolumny strony

Separatory sekcji

Gdy musisz podzielić różne sekcje w swoim katalogu

Układy produktów z opisami

Właściwe opisy produktów są niezbędne, jeśli chodzi o funkcje, zalety i kluczowe specyfikacje. Informacje te powinny zawierać nazwę produktu, numer pozycji, kategorię, cenę i kody kreskowe

Druk katalogu

Chcesz znaleźć profesjonalną firmę poligraficzną, która przyniesie oczekiwane rezultaty. Twój ekspert pomoże Ci z jakością papieru – zwykle 80G-120G dla cieńszych stron, 130G-170G dla stron wewnętrznych i 170G-200G dla okładki katalogu.

Twoja specjalistyczna drukarka poprowadzi Cię przez opcje drukowania cyfrowego, litograficznego lub internetowego. Druk cyfrowy jest niezwykle wszechstronny i korzysta z możliwości personalizacji. Bardziej tradycyjne metody byłyby bardziej odpowiednie do nadruków obejmujących dużą liczbę katalogów z wieloma stronami w każdym z nich. Wysokiej jakości druk zapewni, że Twój katalog będzie reprezentował Twoją markę tak, jak tego chcesz.

Katalogi mogą pomóc w kreatywnych pomysłach, projektowaniu i drukowaniu katalogów biznesowych. Jeśli potrzebujesz drukowania katalogów w Australii, otrzymasz profesjonalnych projektantów, którzy pomogą Ci w tworzeniu efektywnych układów stron i pełnym komercyjnym drukowaniu fotografii, tekstu i grafiki.

Twój katalog w Australii będzie gwarantowany szybkim czasem realizacji i gotowym produktem, który przetrwa lata!

Dystrybucja katalogów

Jednym z najważniejszych czynników w marketingu katalogowym jest dystrybucja – kiedy, gdzie i jak. Twoje opcje to:

Direct mail – pozwala to precyzyjnie kierować reklamy na swój rynek – a ankiety pokazują, że wielu klientów lubi otrzymywać swoje katalogi pocztą i zachować je na przyszłość. 

Przy każdym zakupie podaruj katalog – dotyczy to zakupów w sklepie i online. Upewnij się, że klienci wiedzą, że mogą zarejestrować się, aby otrzymać bezpłatny katalog, dodając to wezwanie do działania na każdej stronie zakupów i w koszyku.

Przez skrzynkę na listy – kieruj się na swoją okolicę i otrzymuj katalogi dostarczane ręcznie. Jeśli masz dostarczoną lokalną, bezpłatną gazetę, umów się z kioskami na umieszczenie katalogu w każdej gazecie.

Fakty i liczby w katalogach

Badania wykazały, że:

  • 75% ankietowanych stwierdziło, że katalogi zawierają pomysły na rzeczy do kupienia lub zrobienia
  • 73% klientów wykonało akcję po dostarczeniu katalogu
  • 71% stwierdziło, że Katalogi uświadamiają Ci, co może zaoferować marka
  • 65% osób stwierdziło, że podobało im się przeglądanie katalogu
  • 52% stwierdziło, że zakupy były wyższe niż pierwotnie planowano podczas zakupów z drukowanego katalogu
  • 49% następnie przeszło do odwiedzenia witryny nadawcy
  • 40% dokonało zakupu

Zamów projekt graficzny i druk katalogu