Aby każda firma odniosła sukces, skuteczna obecność w Internecie jest ważną cechą strategii sprzedaży i marketingu firmy. Dla agentów nieruchomości, być może bardziej niż w jakimkolwiek innym sektorze, jest to absolutnie niezbędna cecha strategii biznesowej.

Badania pokazują, że ponad 80% wszystkich zapytań do agentów nieruchomości jest obecnie generowanych online, a prawie każdy kupujący wykonuje teraz wczesne etapy wyszukiwania domu online, bez pomocy agenta. Podobnie, zdecydowana większość sprzedawców przeprowadzi również wstępne badania online przy podejmowaniu decyzji, którego agenta zatrudnić przy sprzedaży domu.

Jakie są więc kluczowe wymagania dobrej jakości strony internetowej agencji i przy założeniu, że jest to jedna z najważniejszych cech każdej agencji, jakie czynniki należy wziąć pod uwagę?

Skuteczna strona internetowa agencji nieruchomości zazwyczaj łączy wiele funkcji i funkcji, które reprezentują zarówno złożoność, jak i znaczenie ról, które witryna musi pełnić. Istnieją trzy odrębne grupy użytkowników, które witryna musi zaspokoić, a każda grupa użytkowników wymaga bardzo specyficznego i szczególnego zakresu narzędzi i funkcji.

Pracownicy agencji

Z punktu widzenia agencji strona musi zapewniać:

  • Szybkie i łatwe zarządzanie treścią, umożliwiające aktualizację wiadomości i informacji w całej witrynie zgodnie z wymaganiami;
  • Kompleksowy obiekt do zarządzania nieruchomościami, umożliwiający aktualizację listy nieruchomości w obrębie witryny i automatyczny eksport do wszystkich portali;
  • Bezproblemowa integracja z istniejącymi systemami biurowymi, w tym zarządzanie zapytaniami, zarządzanie dokumentacją kandydatów, dzienniki spotkań itp .;
  • Szereg funkcji zarządzania społecznością i funkcji promocyjnych, takich jak biuletyny, blogi, integracja map i narzędzia mediów społecznościowych.

Potencjalni nabywcy

Wielu potencjalnych nabywców dotrze do witryny za pośrednictwem portalu, więc witryna musi początkowo zaimponować odwiedzającemu swoją atrakcyjnością wizualną, a następnie zaangażować użytkownika zarówno w prezentację, jak i nawigację treści. Najlepiej osiągnąć to poprzez zapewnienie:

  • Jasne i zwięzłe oferty nieruchomości, zarówno krótkie listy, jak i strony szczegółowe z doskonałymi zdjęciami, a może nawet wideo;
  • Kompleksowa funkcja wyszukiwania z wieloma opcjami użytkownika, aby umożliwić zarówno szybkie wyszukiwanie, jak i szczegółowe wyszukiwanie, umożliwiając użytkownikom zarówno zapisywanie, jak i zawężanie wyszukiwania;
  • Funkcje porównywania nieruchomości i orientacja obszaru;
  • Intuicyjny system zapytań, który umożliwia odwiedzającym śledzenie ich zapytań i przeglądów za pośrednictwem osobistego archiwum korespondencji;
  • Biuletyn i funkcja rejestracji, aby umożliwić odwiedzającym utrzymywanie kontaktu z agencją i otrzymywanie przydatnych informacji o dodatkowych nieruchomościach lub usługach dla nich dostępnych.

Potencjalni sprzedawcy

Pozyskanie nowych klientów, którzy chcą sprzedać swój dom, jest kluczem do sukcesu każdej agencji. Ponieważ większość sprzedawców decyduje teraz, z której agencji skorzystać poprzez badania online, ważne jest, aby strona internetowa zapewniała im pewność, której potrzebują, aby dokonać tego wyboru, oraz aby strona odzwierciedlała referencje agencji. Aby wesprzeć tę funkcję, strona musi zapewnić:

  • Oferty na wszystkich głównych portalach nieruchomości, aby zapewnić szeroki zasięg potencjalnym nabywcom;
  • Wysoka widoczność w wyszukiwarkach, dzięki czemu sama strona może być faktycznie znaleziona w Internecie i można ją zobaczyć, aby przyciągnąć wystarczający ruch;
  • Możliwość zapewnienia polecanych właściwości;
  • Listy akredytacji, opinie użytkowników i referencje;
  • Podkreślanie kluczowych usług lub specjalizacji oraz widoczność wszystkich opłat;
  • Jasne drogowskazy zachęcające odwiedzających do nawiązania kontaktu.

Funkcje te muszą być dostarczane w ramach stabilnej architektury, która ułatwia bezproblemowe aktualizacje i poprawki błędów, jest stale monitorowana i obsługiwana, zapewnia szczegółowe funkcje raportowania i jest zarówno łatwa w użyciu, jak i zapewnia odpowiednie szkolenie dla użytkowników wewnętrznych.

Po rozważeniu i uwzględnieniu wszystkich szczegółów technicznych, strona internetowa musi zostać wdrożona w ramach projektu, który jest zarówno atrakcyjny wizualnie dla oka, jak i wrażliwy na markę agencji, ale także taki, który zapewnia wyświetlanie znacznej ilości treści na stronie. Projekty muszą również reagować na szeroką gamę urządzeń, na których można je teraz oglądać. Ponieważ wielu użytkowników przegląda teraz Internet na urządzeniach przenośnych i smartfonach, każde udane przedsięwzięcie musi pomieścić wszystkie te opcje.

Ostatnim szczegółem do rozważenia jest widoczność. Aby każda witryna nieruchomości dotarła do docelowych odbiorców, musi być połączona z głównymi portalami nieruchomości, takimi jak Rightmove, Zoopla lub PrimeLocation. Witryna musi być również indeksowana za pomocą głównych wyszukiwarek, w szczególności z Google, oraz korzystać z bieżącej strategii SEO, aby zapewnić jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Wspierające strategie marketingowe dostarczane za pośrednictwem Facebooka, Twittera, Google+ i YouTube będą również służyć zwiększeniu zasięgu witryny.