Strona internetowa dla parafii lub Kościoła

Dlaczego strony internetowe Kościoła są ważne?

W krajach rozwiniętych posiadanie strony internetowej kościoła jest czymś obowiązkowym. Większość z nas instynktownie o tym wie.

Ale dlaczego? Dlaczego strony internetowe kościoła są ważne i w jaki sposób odpowiedź informuje o tym, jak konstruujesz swoją witrynę?

Zasady te oznaczają różnicę między zaproszeniem kogoś do przyłączenia się do misji twojego kościoła a komunikowaniem się (przypadkowo) „Proszę, nie przychodź tutaj”.

Oto trzy powody, dla których strony internetowe kościoła są ważne – i odpowiadające im wnioski do budowania witryny.

Strony internetowe Kościoła ustalają wiarygodność

Wygoogluj kościoły w swojej okolicy (lub w dowolnym mieście) i otwórz kilka wyników. Po prostu spróbuj.

Jakie masz wrażenia, zanim jeszcze przeczytasz słowo? Prawdopodobnie uważasz, że niektóre kościoły są bardziej ugruntowane lub istotne tylko na podstawie tego, jak wygląda ich strona.

Teraz kościoły nie są o ładnych stronach internetowych. Chodzi o oddawanie czci Panu, społeczność i szerzenie ewangelii.

Ale dobrze zaprojektowana strona internetowa komunikuje pewną odpowiedzialność i troskę, i tworzy wrażenie, że kościół traktuje siebie poważnie. Gdybyś miał nawiązać kawę z kimś, kto był nowy w mieście i chciał porozmawiać o twoim kościele, nie spotkałbyś go w głośnym garniturze w kratę, galaretowatych plamach na krawacie i bez butów.

Ta sama koncepcja dotyczy Twojej strony internetowej. Jesteśmy tak przyzwyczajeni do wysokiej jakości mediów, że strona ze złymi czcionkami, przestarzałym projektem i literówkami pozostawia równie złe wrażenie.

Kiedy widzisz dobrze wykonaną stronę internetową kościoła, podpośmiewczo myślisz: „Ten kościół dba o doskonałość. Założę się, że im też zależy na tym, aby dobrze wykonywać służbę”.

Ponownie, kościół może mieć okropną stronę internetową – lub nawet nie mieć strony – i być najbardziej kochającym, ciepłym, głoszącym ewangelię kościołem w mieście. (Prawdą jest również coś przeciwnego: strona internetowa kościoła może być w niej najlepszą rzeczą).)

Ale jeśli kiepska strona internetowa uniemożliwia ludziom odwiedzanie kościoła, to to ciepło i prawda tracą okazję, aby kogoś pobłogosławić.

W czasach, gdy ludzie wygooglują prawie każde miejsce przed wejściem do samochodu, strona internetowa Twojego kościoła jest Twoim pierwszym wrażeniem. Co to mówi o tobie?

Strony internetowe Kościoła informują odwiedzających

Po pierwszym wrażeniu strona internetowa kościoła jest nadal odpowiedzialna za drugie, trzecie, czwarte i pięćdziesiąte wrażenie.

Ludzie będą się szturchać.

Zajrzą na Twoją stronę Co wierzymy. Będą patrzeć na Twoją stronę Personel. Będą szukać, czy masz służbę dla dzieci lub młodzieży. Sprawdzą twoje małe grupy.

Będą próbowali znaleźć kazania do obejrzenia lub wysłuchania.

Krótko mówiąc, spróbują stworzyć wrażenie twojego kościoła w ciągu zaledwie kilku minut.
I to niekoniecznie jest złe. Niektórzy ludzie zapytają: „Co ten kościół może dla mnie zrobić?” (nie tak dobrze), ale inni zapytają: „Czy mogę naprawdę wzrastać tutaj i dołączyć do misji tego kościoła?”

Więc powiedz ludziom, kim jesteś. Jeśli nie jesteś odpowiedni, to w porządku. Twoim zadaniem jest być dokładnym, a nie dawać boisko sprzedażowe.

Poszedłem szukać nowego kościoła po przeprowadzce przez cały kraj. Strona internetowa jednego z kościołów przykuła moją uwagę ze względu na język, którego używała do opisania swojej misji i wartości. To rezonowało ze mną. A potem zauważyłem, że mają sekcję „Dobre książki” i że zawiera ona wielu moich ulubionych autorów i książek. „Ci ludzie są pokrewnymi duchami”, pomyślałem. Zostało to potwierdzone podczas wizyty i nadal jest potwierdzane. Ich strona internetowa była dokładna.

Strony internetowe Kościoła zachęcają do zaangażowania

Po tym, jak ktoś odwiedził Twój kościół, Twoja strona internetowa jest nadal pomocnym zasobem.

W rzeczywistości, niezależnie od tego, czy są to osoby odwiedzające po raz pierwszy, czy regularnie uczęszczają – nawet jeśli są częścią grupy komunikacyjnej Twojego kościoła – nadal mogą przejść do Twojej witryny.

Kiedy to robią, to dlatego, że chcą się zaangażować.

  • Ogłoszenie w serwisie wpada im w ucho. „Przyjrzę się temu na stronie internetowej kościoła”.
  • Coś w kazaniu naprawdę ich porusza. „Przejdę później do internetu i posłucham tego jeszcze raz.”
  • Chcą złapać kawę z pastorem. „Znajdę jego e-mail w Internecie”.

Często, gdy ktoś chce się bardziej zaangażować, jego pierwszą myślą jest: „Zajrzę do Internetu”. Czasami najbardziej podłączeni członkowie zaglądają na stronę internetową kościoła – także starsi kościoła.

A kiedy wylądują na Twojej stronie, oczekują, że informacje będą aktualne, jak wszystkie wiarygodne strony internetowe. (A jako nowa osoba chętna do zaangażowania się, im mniej muszę sam gonić za informacjami, tym bardziej prawdopodobne jest, że wskoczę.)

W dobie Internetu jesteśmy uwarunkowani, aby szukać w Internecie prawie wszystkiego. Dlatego potrzebujesz strony internetowej kościoła.

W krajach rozwiniętych strony internetowe kościołów nie są opcjonalne. Bez nich tracisz wiarygodność, tracisz okazję do zaangażowania odwiedzających i blokujesz wysiłki na rzecz większego zaangażowania.

Z jednym z nich otwierasz drzwi na oścież, aby ktoś mógł odwiedzić twój kościół, znaleźć wspólnotę i dołączyć do ciebie w uwielbieniu.

strona internetowa dla parafii

10 powodów, dla których Twój Kościół potrzebuje strony internetowej

Podczas gdy około 96% pastorów używa komputerów w kościele, a wielu używa technologii podczas swoich kazań, niewielu faktycznie ma stronę internetową kościoła. Może to okazać się problematyczne, ponieważ miliony osób chodzących do kościoła i potencjalnych bywało w kościele codziennie przeszukują Internet i stronę internetową własnego miejsca kultu.

Jeśli jeszcze nie zacząłeś budować strony internetowej dla swojego kościoła, oto dlaczego warto rozważyć zbudowanie jednej w 2018 roku.

1. Strona internetowa utrzymuje zaangażowanie i aktywność Twojego zboru

Według badań ponad 60% osób chodzących do kościoła twierdzi, że strona internetowa kościoła jest ważna w ułatwianiu im uczestnictwa w kościele. Strona internetowa pozwala im odkrywać możliwości służenia w kościele, łączyć się ze swoim zborem i społecznością, przekazywać pomocne informacje innym i nie tylko.

Jeśli umieścisz cenne informacje, takie jak biuletyny społeczności, kalendarze wydarzeń, formularze rejestracji wolontariuszy, posty na blogu, podcasty, nagrane kazania, linki do mediów społecznościowych itp. na stronie internetowej swojego kościoła, zapewniasz członkom swojej kongregacji wspaniałe możliwości pozostania dobrze poinformowanymi i aktywnymi w tym, co dzieje się w twoim kościele, a także wydarzenia i programy, które twój kościół sponsoruje lub organizuje.

2. Witryna przydziela centralną lokalizację do udostępniania aktualnych kalendarzy wydarzeń, programów serwisowych i biuletynów

Zamiast wydawać mnóstwo pieniędzy na drukowanie kalendarzy, informacji o programach i biuletynach, a następnie wysyłanie ich co miesiąc lub co kilka tygodni, możesz je po prostu przesłać i udostępnić na swojej stronie internetowej. Jest to również lepsze dla środowiska.

Oprócz oszczędzania pieniędzy i zmniejszania śladu papieru, będziesz mógł łatwo aktualizować kalendarz i informacje o programie w ostatniej chwili na swojej stronie internetowej na wypadek, gdyby coś się zmieni. Ludzie będą mogli również zapisywać się na wydarzenia i programy online według własnego uznania, co będzie znacznie łatwiejsze do zorganizowania i śledzenia.

3. Strona internetowa przedstawia opinię publiczną w twoim przywództwie i programach

Na stronie internetowej swojego kościoła możesz utworzyć stronę, która zawiera biografie twoich pastorów i współpastorów, pastorów młodzieżowych, personelu itp. W ten sposób publiczność pozna ich pochodzenie i to, co ich pasjonuje, zanim postawi stopę w twoim kościele. Będą również mieli dostęp do szczegółowych informacji o tym, jakie rodzaje usług i programów oferujesz.

Posiadanie takich informacji dostępnych online sprawi, że przyszli członkowie zboru poczują się znacznie bardziej komfortowo, odwiedzając twój kościół osobiście, ponieważ będą już mieli wgląd w to, jakiego rodzaju służby doświadczą i kto będzie przewodził.

4. Strona internetowa może powitać osoby z zewnątrz w twoim zborze i służbie

Możesz użyć strony internetowej swojego kościoła jako miejsca do rozszerzenia otwartego zaproszenia dla potencjalnych członków i tych, którzy szukają duchowego przewodnictwa. Rozważ zaprojektowanie strony głównej, która jest pozytywna, wyciąga otwarte ramiona i przedstawia przesłanie wspólnoty i nadziei.

Wielu potencjalnych wiernych może być nieśmiałych lub niepewnych co do uczęszczania do kościoła po prostu dlatego, że wcześniej w nim nie byli i boją się, że zostaną odrzuceni lub postrzegani jako wyrzutek. Użyj swojej strony internetowej, aby uspokoić je i wyrazić chęć, aby odwiedzili Twój zakład.

5. Strona internetowa kościoła jest łatwo promowana przez SEO oparte na lokalizacji

Czy wiesz, że łatwo jest promować witrynę swojego kościoła online i w wyszukiwarkach poprzez SEO oparte na lokalizacji (Search Engine Optimization)? I że włączenie SEO opartego na lokalizacji na Twojej stronie pomoże większej liczby osób w Twojej okolicy lub lokalnej społeczności znaleźć Twój kościół online? Jest to łatwe do zrobienia i nie wymaga wiele pracy, aby strona internetowa twojego kościoła znalazła się w Internecie. Zacznij od dodania adresu, kontaktu i informacji o lokalizacji swojego kościoła w swojej witrynie.

6. Strona internetowa prezentuje zaangażowanie społeczności Twojego Kościoła

Użyj strony internetowej swojego kościoła, aby pokazać zasięg i zakres swojej służby oraz zainspirować innych do zaangażowania się, nawet jeśli nie są obecnymi członkami twojego zboru. Zaprezentuj programy, które Twój kościół nadzoruje lub wspiera w twojej społeczności, takie jak programy pozalekcyjne, programy, które karmią bezdomnych itp. Będziesz szczególnie chciał podkreślić inne organizacje non-profit i organizacje społeczne, z których często współpracuje Twój kościół, a także specjalne wydarzenia świąteczne i programy, które organizujesz każdego roku. Będziesz chciał pokazać, że twoja służba i zasięg społeczności wykraczają poza nabożeństwa organizowane w niedziele.

7. Strona internetowa może rozszerzyć bezpieczny sposób otrzymywania darowizn cyfrowych i wkładów

49% wszystkich transakcji kościelnych jest obecnie realizowanych za pomocą karty, a 60% osób chodzących do kościoła jest skłonnych przekazać swoją tań cyfrowo. Dzięki stronie internetowej kościoła możesz pozwolić innym na przekazywanie darowizn, gdy jest to dla nich wygodne online. Możesz dołączyć bezpieczny portal, który zbiera płatności cyfrowo w Twojej witrynie.

8. Strona internetowa może zwiększyć zaangażowanie w grupy studiów biblijnych, czytania i modlitwy

Kiedy więcej członków kościoła wie, kiedy odbywa się studium biblijne, jest bardziej prawdopodobne, że zapiszą się na nie i pojawią się na nie. A jeśli twoja kongregacja może uzyskać dostęp do katalogu członków za pośrednictwem twojej strony internetowej, prawdopodobnie zobaczysz więcej aktywnych grup modlitewnych i więcej wsparcia ze strony całego zboru.

Ponadto możesz udostępniać materiały informacyjne i informacje z różnych grup w swojej witrynie, aby inni mogli uzyskać do niej dostęp i zaangażować się. Ogólnie rzecz biorąc, dzięki obecności w Internecie zobaczysz większe zaangażowanie ze strony swoich grup i będziesz w stanie zbudować aktywną platformę, na której członkowie twojej społeczności mogą naprawdę zaangażować się i wspierać się nawzajem.

9. Strona internetowa oferuje opłacalną platformę do docierania do potencjalnych członków

Oprócz wdrożenia tanich taktyk SEO opartych na lokalizacji (wspomnianych powyżej), możesz również udostępniać linki do strony internetowej swojego kościoła w e-mailach i mediach społecznościowych, aby dotrzeć do potencjalnych członków. Możesz łatwo udostępniać posty na blogu i e-maile o nowych i popularnych programach, a także zawierać informacje o tym, gdzie zainteresowane strony mogą wejść na Twoją stronę internetową, aby się zarejestrować lub dowiedzieć się więcej o swoim kościele i jego programach.

Twoja strona internetowa może służyć jako centralne centrum informacyjne dla wszystkiego, co potencjalni członkowie będą musieli wiedzieć, rozważając Twój kościół.

10. Strona internetowa zawiera linki do mediów społecznościowych, podcastów, nagrań i postów na blogu – treści duchowe, których ludzie już szukają

Według badań ludzie zaczynają szukać opcji kościoła online w oszałamiającej liczbie. Miliony ludzi chcą słuchać kazań za pośrednictwem podcastów lub wideo. Miliony ludzi czytają też posty na blogu. Ponadto około jedna czwarta światowej populacji ma dostęp i regularnie korzysta z mediów społecznościowych. 

Możesz umieścić rodzaj treści, których ludzie szukają już w witrynie Twojego kościoła. Rozważ prowadzenie cotygodniowego podcastu, nagrywanie niektórych kazań lub regularne udostępnianie postów na blogu, a nawet krótkich inspirujących myśli na swojej stronie internetowej – to świetny sposób na zbudowanie zboru online i osobistego, jednocześnie rozpowszechniając swoją służbę.

Po rozważeniu wszystkich korzyści, jakie zbudowanie strony internetowej może przynieść Twojemu zborowi, kościołowi i społeczności wymienionej powyżej, nie będziesz już chciał zwlekać z budową idealnej strony internetowej.

strona internetowa dla parafii
strona internetowa dla parafii